تولد دوباره رنو ۴

رنو شصتمین سالگرد سدان کلاسیک ۴ را با یک پروژه پروازی جشن گرفته است که تصور می کند این نماد در ۶۰ سال دیگر چگونه به نظر می رسد.
تولد دوباره رنو ۴
۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۷ اخبار رنو

رنو شصتمین سالگرد سدان کلاسیک رنو 4 را با یک پروژه پروازی جشن گرفته است که تصور می کند این نماد در 60 سال دیگر چگونه به نظر می رسد.

اوایل سال ۱۹۵۶ بود که پیر درِیفوس رئیس وقت کمپانی رنو پروژه ای را برای تولید محصولی جدید راه اندازی کرد؛ پروژه ای برای طراحی خودرویی که جایگزین رنو 4CV دیفرانسل عقب باشد و با برآوردن کردن نیاز اکثر مشتریان تبدیل به خودروی همه شود. این خودرو قرار بود خودرویی برای خانواده، زنان، مردان، کشاورزان و خودرویی شهری باشد.

تولد دوباره رنو ۴

زمانی که شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سال ۱۹۶۱ رنو ۴ را به بازار معرفی کرد ایده هایی در ذهن خود داشت: ماشینی که می توانست خانواده را به تعطیلات ببرد، یک خودروی کار باشد و هزینه پایینی هم داشته باشد. تولید رنو ۴ تا سال ۱۹۹۲ ادامه داشته ولی هنوز می توان در برخی نواحی روستایی فرانسه آنها را مشاهده کرد. در واقع تعطیلات فرانسوی ها بدون دیدن یک رنو ۴ قدیمی کامل نخواهد بود.

دستیار ترمز اضطراری (EBA) چگونه عمل می کند؟

یکی از مهمترین سیستم های پیشرفته همیار راننده که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت دستیار ترمز اضطراری است.

1577692918-2ac1210209aa548827b17e48b56430785c88ba33-6cb63e3676ded8215af637b2b0359d425ffe95f5-renault-captur-j87-ph2-afurge-01850.jpgبیشتر بخوانید...

چرا شارژ باتری در حالت درجای خودرو اشتباه است

روشن کردن خودرو برای چند دقیقه بدون حرکت دادن آن و خاموش کردن آنچه پیامدهائی برای خودرو به همراه خواهد داشت.

1577572344-80-renault-clio-2019-autocar-studio-start-button.jpg بیشتر بخوانید...

خروج باد سرد از بخاری خودرو به چه دلیل است؟

اگر بخاری اتومبیل شما به جای گرما در وسط یک زمستان سرد به صورت ناگهانی باد سرد بدهد، دلیل خوبی دارید که ناامید شوید.

1577266135-car-heater-cold.jpg بیشتر بخوانید...

تولد دوباره رنو ۴

اکنون که به سالگرد 60 سالگی این ستاره نمادین تاریخ رنو رسیده ایم، مدیران آن تصمیم گرفته اند که به صورت ویژه ای یاد و خاطره محصول دوست داشتنی خود را زنده کنند.

محصول AIR4  که در همکاری با متخصصان حرکت TheArsenale طراحی شده است، رنو 4 را به عنوان یک پهپاد قدرتمند که به زیبایی از فیبر کربن ساخته شده است، تغییر می دهد.

تولد دوباره رنو ۴

بر کسی پوشیده نیست که رنو در حال بازگرداندن رنو 4 است که بین سال‌های 1962 تا 1991 بیش از 8 میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. در مورد تنها چیزی که AIR4 با خودروی آینده رنو 4 به اشتراک خواهد گذاشت این است که هر دو از باتری تغذیه می کنند.

AIR4  چرخ‌های فولادی لاغر را با چهار پروانه دو پره تعویض می‌کند، بدنه به صورت یونی در وسط قاب نصب می‌شود و به جلو لولا می‌شود تا راننده یا خلبان؟ به کابین آن دسترسی داشته باشد.

تولد دوباره رنو ۴

به جای یک موتور چهار سیلندر که 60 سال پیش به عنوان قلب تپنده رنو 4 استفاده شد، یک باتری لیتیومی 22000 میلی آمپر ساعتی با 90000 میلی آمپر ساعت وجود دارد که برای حداکثر سرعت 26 متر بر ثانیه کافی است. این سرعت معادل 58 مایل در ساعت است، که وقتی به آن فکر می کنید، خیلی کندتر از سرعت 75 مایل در ساعت نیست که ممکن است امیدوار باشید از یک رنو 4 اصلی روی زمین به دست آورید. ارتفاع پیک پروازی این محصول  700 متر (2300 فوت) است و رنو می گوید هر یک از چهار ملخ قادر به ایجاد 95 کیلوگرم (209 پوند) رانش عمودی هستند.

تولد دوباره رنو ۴

مطابق با نسخه اصلی، فضای داخلی قطعاً از نوع بدون حاشیه است، صندلی‌هایی که شبیه یک نیمکت پارک به نظر می‌رسد که با تسمه‌های بافته شده پوشانده شده است، و داشبورد متشکل از یک نمایشگر دیجیتالی ساده در مرکز قرار دارد.

لحظات به یاد ماندنی تاریخ برای ایمنی خودروها

سیستم‌های ایمنی خودرو مانند دیگر تجهیزات آن، از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری شده اند.

1577100667-renault-road-safety-unbeatable.jpgبیشتر بخوانید...

این علائم نشان دهنده خرابی واتر پمپ است

سیستم خنک کننده در وسیله نقلیه با استفاده از واتر پمپ مانع از آسیب رسیدن پیشرانه خودرو می شود.

1576958358-meyle-water-pump.jpg بیشتر بخوانید...

۵۰۰ هزارمین دستگاه رنو داستر تولید شد

شرکت خودروسازی داچیا در اواخر ماه گذشته میلادی ۵۰۰ هزارمین دستگاه از نسل جدید این خوردوی محبوب خود را در سایت تولیدی پیتستی در رومانی تولید کرد.

1576913057-duster-500.000-2-editata.jpg بیشتر بخوانید...

آرنو بلونی، مدیر بازاریابی جهانی برند رنو، درباره AIR4، گفت: «پس از یک جشن یکساله، می‌خواستیم چیزی غیرمتعارف برای پایان دادن به شصتمین سالگرد رنو 4 بسازیم." این همکاری با TheArsenale یک تناسب طبیعی بود. خودروی نمایشی پرنده AIR4  چیزی است که دیده نشده است و چشمکی به این است که این نماد تا 60 سال دیگر چگونه خواهد بود.

تولد دوباره رنو ۴

رنو ۴ خودرویی ساده بود که سیستم تعلیق و صندلی های آن برای راحتی طراحی شده بودند و بخاری و تهویه مطبوع خوبی داشت. این خودرو در طول سالهایی که تولید شد زیاد دستخوش تغییر نشد. کمپانی رنو در حالی که این محصولش مشتریان زیادی پیدا کرد به تولید خودروهای کوچک مانند رنو ۶ و رنو ۵ روی آورد. البته که رنو ۵ در کلاس خودروهای سه در و ۵ در سوپرمینی حضور داشت.

Air4 درکنار چند مدل‌ دیگر رنو ۴ از ۲۹ نوامبر تا ۳۱ دسامبر در مجموعه‌ی آتلیه‌ی رنو در شانزلیزه‌ی پاریس درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین، این دو خودرو در سال ۲۰۲۲ در نواحی دیگر جهان ازجمله میامی و سپس نیویورک به‌نمایش در‌خواهد آمد؛ اما مکان دقیق آن هنوز اعلام نشده است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: رنو رنو ۴ air4 کانسپت رنو