رنو مگان R.S. تروفی رونمایی شد

اولین رنو مگان آر.اس تروفی در سال ۲۰۰۵ و درست ۹ ماه پس از فروش مگان ۲ ار.اس رونمایی شد.
رنو مگان R.S. تروفی رونمایی شد
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۲ رنوکار پر بازدیدها

اولین رنو مگان آر.اس تروفی در سال ۲۰۰۵ و درست ۹ ماه پس از فروش مگان ۲ ار.اس رونمایی شد. تغییرات این مدل بر روی شاسی خودرو با نام اسپورت ۲ متمرکز شده بود. رینگ های سبک تر، فنر های سفت تر، کمک فنرهای خاص و برنامه کنترل پایداری خودرو همه به بهبود عملکرد خودرو کمک می کردند.

رنو پس از معرفی مگان ۳ ار.اس در سال ۲۰۰۹ نسخه تروفی آن را در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه کرد. این نسخه با شاسی کاپ و موتوری تقویت شده با قدرت ۲۶۵ اسب بخار به فروش رسید. عملکرد این خودرو آن را به سریعترین خودروی دیفرانسل جلو بازار تبدیل کرد. فروش دو برابری نسبت به برآورد اولیه نیز به منزله یک موفقیت تجاری برای شرکت رنو به حساب می آمد.

نسخه سال ۲۰۱۴ هم که بر اساس مگان ۳ ساخته شده بود بیشتر بر روی عملکرد متمرکز شده بود. این خودرو از موتوری تقویت شده با ۲۷۵ اسب بخار قدرت بهره می برد.

اکنون و با رونمایی رنو از نسخه جدید مگان آر.اس با نام مگان ار.اس تروفی ( MÉGANE R.S. TROPHY ) عاشقان خودروهای اسپورت باید منتظر عملکردی بهتر و طراحی اسپورت تری باشند. این محصول تعداد خودروهای خانواده تروفی را گسترده تر خواهد کرد.

رنو مگان R.S. تروفی با موتور ۱.۸ لیتری توربو عرضه خواهد شد و این موتور به لطف استفاده از آخرین فناوری ها مخصوصاً فناوری مربوط به توربو شارژر و سیستم اگزوز قادر است ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور با جعبه دنده های دستی یا اتومات با کلاچ دوگانه همراه خواهد شد.

رنو مگان R.S. تروفی از آخرین نوآوری های رنو اسپورت در شاسی و سیستم تعلیق نیز بهره می برد؛ سیستم چهار چرخ فرمان پذیر رنو موسوم به 4control و استفاده از ۴ ضربه گیر هیدرولیک برای دست اندازها از جمله این نوآوری هاست. سیستم 4control در سرعت های پایین باعث خواهد شد که چرخ های عقب خلاف جهت چرخها ی جلو بپیچند و در سرعت عای بالای جهت چرخش هم جهت با چرخهای جلو خواهد شد.

همچنین این محصول رنو اسپورت به صورت استاندارد با شاسی کاپ ( Cup ) که دارای سیستم تعلیق سفت تر است و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود تورسن عرضه شده است. به علاوه نسخه تروفی رنو مگان آر.اس. با ترمزهای دیسکی ساخته شده از متریال جدید، رینگ ۱۹ اینچی و تایرهای فوق العاده بریجستون به فروش خواهد رسید؛ باید این نکته را هم اضافه کرد که رینگ های جدید سبک تر از نمونه های قبلی هستند.

مهندسین رنو اسپورت برای اینکه بهترین حس ممکن را در داخل خودرو ایجاد کنند در این محصول خود از نسل جدید صندلی های ریکارو ( Recaro ) با روکش آلکانترا ( Alcantara ) برای سرنشینان جلو استفاده کرده اند.

رنو مگان R.S. تروفی علاوه بر اینکه پاسخگوی اشتیاق خاص پسندان است اما همچنان با ارائه همه ویژگی های رنو مگان R.S. مناسب استفاده روزانه است، از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابلیت انتخاب حالت رانندگی با استفاده از سیستم مالتی سنس

- عملکرد استثنایی سیستم روشنایی

- سیستم سنجش از راه دور و دریافت اطلاعات

نیکو هالکنبرگ، راننده تیم فرمول و سفیر رنو یک رنو اسپورت درباره رنو مگان ار.اس تروفی می گوید: " من از سال گذشته درگیر فرایند توسعه و ساخت این خودرو بودم و بسیار راضی هستم که می بینم نسخه ای اسپورت تر به خانواده رنو اضافه شده است. تک تک ویژگی های اضافه شده در رنو مگان ار.اس تروفی عملکرد و حس اسپورت بیشتری را ارائه خواهند داد. کاملاً واضح است که داشتن قدرت بیشتر، چسبندگی بهتر تایرها به زمین و استفاده از پایداری ترمز بهتر دستاورد مثبتی است. من همچنین از حسی که صندلی های جدید می دهند لذت می برم: حمایتی که آنها در رانندگی اسپورت فراهم می کنند فوق العاده است."

منبع: رنو


کلید واژه ها: رنو مگان مگان ار اس Megane R.S. Troghy مگان ار.اس. تروفی