افزایش فروش محصولات رنو در نیمه اول سال ۲۰۱۸

فروش جهانی خودروهای شخصی (PC) و خودروهای تجاری سبک (LCV) گروه رنو ۹.۸ درصد افزایش یافت و سهم این گروه از بازار اکنون ۴.۳ درصد است.
افزایش فروش محصولات رنو در نیمه اول سال ۲۰۱۸
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۰ اخبار رنو

فروش جهانی خودروهای شخصی ( PC ) و خودروهای تجاری سبک ( LCV ) گروه رنو ۹.۸ درصد افزایش یافت و سهم این گروه از بازار اکنون ۴.۳ درصد است. گروه رنو و برند داچیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸ رکورد خوبی در فروش محصولات خود بر جای گذاشتند. این گروه خودروسازی در این بازه زمانی ۲.۰۶۷.۶۹۵ دستگاه خودرو به فروش رسانده که از این تعداد ۱.۳۷۸.۵۸۳ دستگاه با برند رنو و ۳۷۰.۰۹۵ دستگاه با برند داچیا بوده‌اند.

همچنین فروش برند لادا ۲۴ درصد افزایش داشت و این در حالی است که رنو سامسونگ موتورز با ۲۶.۹ درصد کاهش فروش مواجه شده است.

تیری کاسکا، عضو کمیته اجرایی و نایب رئیس اجرایی فروش و بازاریابی گروه رنو در این مورد می‌گوید: "ما با فروش تقریباً ۲.۱ میلیون دستگاه خودرو در نیمه اول سال ۲۰۱۸ برای سومین سال متوالی توانستیم رکورد فروش جدیدی را ثبت کنیم. گروه رنو در حال به دست آوردن سهم بازار اروپاست و در عین حال از نظر بین المللی به خصوص در امریکای لاتین، منطقه اوراسیا و افریقا عملکرد فوق العاده ای داشته‌ایم."

میزان ثبت خودروهای گروه رنو در اروپا با ۱.۰۷۰.۷۱۸ دستگاه ۴.۴ درصد رشد داشته است و ۱۱ درصد از سهم بازار اکنون در اختیار این گروه خودروسازی است. برند رنو به تنهایی ۱.۱ درصد از سهم بازار را تصاحب کرده است؛ رنو کلیو ۴ دومین خودروی پر فروش اروپا شده است، رنو کپچر در رده برترین کراس اوور قرار گرفته است و رنو سنیک هم در سگمنت خود پر فروش ترین خودرو در نیمه اول سال ۲۰۱۸ بوده است.

در گروه خودروهای برقی نیز رنو رهبری خود را با ۲۱.۹ درصد سهم بازار بار دیگر به اثبات رسانده است. حجم فروش این شرکت خودروسازی در دسته خودروهای برقی ۱۱.۶ درصد افزایش داشته است و رنو ZOE ، ۱.۱ درصد، رنو کانگو Z.E. ، ۱۲۵ درصد افزایش فروش را تجربه کرده‌اند. رنو کانگو برقی در حال حاضر ۳۸.۹ درصد از سهم بازار خودروهای تجاری سبک برقی را از آن خود کرده است.

برند داچیا که از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی رنو است توانسته در نیمه اول سال ۲۸۱.۲۲۵ دستگاه خودرو در اروپا به فروش برساند که ۱۴.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است و ۲.۹ درصد از سهم بازار اروپا را شامل می‌شود. این افزایش به لطف عرضه رنو ساندرو فاز ۲ و داستر جدید است که ۶۳۹۰۰ دستگاه از آنها به فروش رسیده است.

برند آلپاین هم بهترین رکورد خود در ۲۲ سال گذشته را با رزرو فروش ۴۸۰۰ دستگاه خودرو ثبت کرده است.

آمارهای گروه رنو در خارج از اروپا نیز ۱۶.۴ درصد افزایش داشته است. این گروه به رشد ۱۸.۱ درصدی فروش در امریکا، ۶۹.۵ درصدی در آسیا-اقیانوسیه و ۱۵.۱ در منطقه اوراسیا دست یافته است. این در حالی است که فروش در آفریقا، خاورمیانه و هند ۴.۵ درصد کاهش یافته است. میزان فروش خودروهای گروه رنو در آرژانین و برزیل نیز به ترتیب ۲۲.۲ درصد و ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

در کشور چین نیز ۱۱۷.۶۴۶ دستگاه از خودروهای گروه به فروش رسیده است که از این میزان تقریباً ۳۳ هزار دستگاه از آن با برند رنو بوده است. این در حالی است که میزان فروش محصولات رنو سامسونگ موتورز در کره جنوبی ۲۶.۹ درصد کاهش داشته است.

وضعیت فروش در روسیه نیز با توجه به توسعه ۱۸.۲ درصدی بازار خودرو در این کشور مناسب بوده و روسیه همچنان به عنوان دومین بازار بزرگ گروه رنو باقی مانده است. میزان فروش محصولات گروه رنو در روسیه ۱۹.۷ درصد رشد داشته است و ۸ مدل از خودروهای آن در رده بندی ۱۵ خودروی برتر شخصی این کشور قرار گرفته‌اند.

شایان ذکر است که گروه رنو توانسته است در نیمه اول امسال ۶۱.۳۵۴ دستگاه خودرو از جمله رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی، رنو داستر، رنو تندر ۹۰، رنو تندر ۹۰ پلاس، رنو تندر ۹۰ پیکاپ، رنو تالیسمان، رنو کولئوس و رنو کپچر را در بازار خودروی کشورمان به فروش برساند.

منبع: رنو


کلید واژه ها: محصولات رنو