رنو از نسخه جدید کجار پرده برداری می کند

قرار است شرکت رنو در نمایشگاه امسال خودروی پاریس از نسخه جدیدی از این محصول محبوب خود رونمایی کند.
رنو از نسخه جدید کجار پرده برداری می کند
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۹ اخبار رنو

کلاس خودروهای شاسی بلند یا همان SUVها همیشه از جذابترین بازارهای خودرویی بوده است. رنو نیز به عنوان یکی از پیشروترین خودروسازهای دنیا همواره محصولات مختلف و جذابی را در این بخش ارائه کرده است. رنو کولئوس، رنو کپچر، رنو سنیک، رنو داستر و رنو کجار از جمله محصولات کنونی رنو در بازار خودروهای شاسی بلند هستند.

رنو کجار به عنوان یک شاسی بلند کامپکت از سال ۲۰۱۵ وارد خطوط تولیدی رنو شد و در سایت این شرکت در اسپانیا و چین نیز مونتاژ می شود. این SUV که موتورش در قسمت جلوی خودرو قرار دارد به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسل در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و آوریل همان سال در بازار اروپا قابل خریداری بود.

این خودرو بر اساس پلتفرم CMF-CD که به صورت مشترک توسط دو عضو اصلی اتحاد یعنی رنوی فرانسه و نیسان ژاپن توسعه پیدا کرده ساخته شده است و ۴۴۵۰ میلیمتر طول، ۱۸۴۰ عرض و ۱۶۰۰ میلیمتر نیز ارتفاع دارد. ضمن اینکه فاصله بین دو محور این خودرو ۲۶۴۷ میلیمتر بوده است. رنو این محصول خود را با موتور ۱.۲ لیتری TCe با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ۱.۶ لیتری TCe با قدرت ۱۶۰ اسب بخار، موتور دیزلی ۱.۵ لیتری dCi با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و موتور دیزلی ۱.۶ لیتری dCi با قدرت ۱۳۰ اسب بخار به بازار عرضه کرد.

رنو کجار مانند دیگر محصولات این خودروساز فرانسوی از زمان عرضه توانسته است موقعیت مناسبی را در بازار خودروهای شاسی بلند (SUV) کامپکت به دست آورد. رنو اکنون تصمیم دارد نسخه ای جدید و به روز شده از این محصول خود را به بازار عرضه کند. خطوط شناور استفاده شده در طراحی بدنه این خودرو در کنارکیفیت پویا و راحتی آن مشتریان زیادی را به این محصول شرکت رنو جذب کرده است.

اکنون قرار است شرکت رنو در نمایشگاه امسال خودروی پاریس از نسخه جدیدی از این محصول محبوب خود رونمایی کند. نسخه جدید رنو کجار از تخصص نیسان به عنوان شریک تجاری این شرکت فرانسوی در سیستم تمام چرخ‌ها محرک (all-wheel drive) یا همان AWD بهره برده است و در نتیجه قابلیت های آفرود این محصول تازه رنو بهبود یافته است.

فناوری AWD به روزتر و البته پیچیده تر از فناوری 4WD است. تفاوت اصلی این دو سیستم این است که سیستم AWD همواره برای خودرو فعال است. سیستم AWD در دو نوع الکتریکی و مکانیکی در خودروها مورد استفاده قرار می گیرد که در مدل مکانیکی برای انتقال قدرت از سه دیفرانسیل استفاده می شود. در سیستم تمام چرخ محرک، توان انتقال‌یافته تنها به چرخی تعلق می‌گیرد که بیش‌ترین نیروی Traction را داشته باشد. این کار با تقسیم توان در بین اکسل های عقب و جلو انجام می‌شود.

رنو کجا جدید در تمام زمینه ها پیشرفت های قابل توجهی داشته است. این محصول ضمن حفظ نشانه های سنتی یک خودروی SUV به دلیل استفاده از خطوط دینامیک مدرن ظاهری جذاب تر و به روز تر پیدا کرده است.

تمرکز مهندسان رنو در طراحی این خودرو برای روی راحتی، کیفیت و طراحی ارگونومی آن بوده است. البته فضای داخلی خودرو برای افزایش لذت و تجربه رانندگی روزمره برای راننده و سرنشینان باز طراحی شده است.

استفاده از موتورهای پیشرفته تر و بهینه تر بنزینی و دیزلی در این خودرو نیز سبب خواهد شد لذت رانندگی با رنو کجار جدید بیش از پیش افزایش یابد.


کلید واژه ها: رنو کاجار Renault Kadjar رنو کجار