با یکی از بانوان موفق رنو آشنا شوید

خانم مونا سپری به عنوان دانش آموخته حقوق فعالیت خود را در سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یک وکیل در پاریس آغاز کرد و پس از آن به نیویورک رفت. تخصص وی در آن زمان ادغام، خرید و قانون شرکت های بین المللی بود.
با یکی از بانوان موفق رنو آشنا شوید
۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۱ سبک رنو

حضور ایرانیان در موقعیت های شغلی خاص در خارج از کشور همواره برای هموطنان آنها در داخل باعث غرور و مباهات بوده است. در حال حاضر ایرانیان زیادی در مراکز، شرکت ها و نهادهای مهم و تاثیرگذار خارج از کشور حضور دارند و دارای نقش کلیدی در محل خدمت خود هستند.

صنعت خودروسازی نیز مانند دیگر عرصه های مدیران و کارشناسان ایرانی زیادی را به خود دیده است. از آنجاییکه در تصور عموم صنعت خودروسازی یک صنعت مردانه محسوب می شود حضور یک بانو آن هم در یک موقعیت مدیریت موضوع جالب و مهمی به نظر می رسد.

خانم مونا سپری به عنوان دانش آموخته حقوق فعالیت خود را در سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یک وکیل در پاریس آغاز کرد و پس از آن به نیویورک رفت. تخصص وی در آن زمان ادغام، خرید و قانون شرکت های بین المللی بود.

خانم سپهری که متولد سال ۱۹۶۳ است در سال ۱۹۹۶ به عنوان معاون مشاور کل به گروه رنو پیوست. وی نقشی کلیدی در شکل گیری ایده و سپس انعقاد پیمان اتحاد دو شرکت خودروسازی بزرگ رنو و نیسان داشت. این اتحاد اولین شراکت دو شرکت خودروسازی از دو فرهنگ متفاوت است که تاکنون دوام داشته است.

مونا سپهری همچنین در سال ۱۹۹۹ نقش بسیار فعالی در خرید شرکت خوردوسازی داچیا رومانی توسط گروه رنو داشت. وی یک سال بعد همین نقش را در فرایند خرید شرکت خودروسازی کره ای سامسونگ موتورز ایفا کرد. سپهری در سال ۲۰۰۷ هدایت تیم های میان کارکردی رنو عهده دار شد. اهمیت این نقش در این بود که می توانست همکاری میان واحد‌های گروه رنو را تقویت کرده و باعث ارتقای سطح همکاری میان آنها شود.

وی در سال ۲۰۰۹ به عنوان رئیس دفتر مدیرعامل اجرایی اتحاد رنو – نیسان و دبیر هیات مدیره آن منصوب شد که وظیفه آن نظارت بر اجرای هماهنگی های خبری بین رنو و نیسان، هماهنگ سازی همکاری های استراتژیک و هدایت پروژه های جدید بود.

گروه رنو در سال ۲۰۱۰، مدیریت مذاکرات بین اتحاد رنو – نیسان و شرکت خودروسازی دایملر را به او سپرد و وی تبدیل به یکی از اعضای کمیته رهبری شد که همکاری برجسته بین سه تولید کننده قدرتمند خود را آغاز کرد.

ارتقای شغلی مونا سپهری همچنان ادامه پیدا کرد و وی در سال ۲۰۱۱ به عنوان نایب رئیس اجرایی دفتر مدیر عامل و عضو کمیته اجرایی رنو منصوب شد.

سپهری مسئول نظارت بر امور حقوقی، امور عمومی، ارتباطات، روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، تیم های میان کارکردی، مدیریت برنامه های بهره وری اقتصادی G&A، دپارتمان امنیت و حفاظت گروه رنو و املاک و مستغلات شد.

خانم سپری در سال ۲۰۱۳ به عنوان عضو دائم هیات مدیره اتحاد رنو – نیسان منصوب شد. او همچنین دبیر هیئت مدیره رنو و مدیر بنیاد رنو است.

علاوه بر این، مونا سپهری شبکه اجتماعی داخلی رنو به نام زنان در رنو(Women@Renault) را هدایت می کند ، جامعه ای که هدف آن بحث در مورد پیشرفت های جنسیتی و تجزیه و تحلیل بهترین شیوه های استخدام، آموزش و مدیریت حرفه ای اس. او همچنین نماینده ریاست بنیاد رنو است که در سال ۲۰۰۱ با اهداف آموزشی و انسانی تاسیس شده اس. این بنیاد با آموزش نسل های جدید آنها را برای مشاغل آینده، در یک دنیای کسب و کار چند فرهنگی همراهی می کند.

مونا سپهری خارج از مشاغلش در گروه رنو و اتحاد رنو - نیسان، به عنوان مدیر مستقل و رئیس کمیته مدیریت شرکت Orange، مدیر مستقل و عضو کمیته حسابرسی هیئت مدیره شرکت Danone و عضو مستقل هیئت نظارت M6 Metropole Television فعالیت می کند.

خانم سپهری به تعهد به تنوع جنسیتی در مشاغل تمرکز بر روی مدیریت چند فرهنگی به دنبال یک محیط کار سازگارتر است. وی همچنین به آثار هنری مدرن و معاصر علاقمند است و برای ارتقای مجموعه هنری گروه رنو که شامل ۳۰۰ اثر از ۳۰ هنرمند برجسته دنیاست تلاش می کند.

منبع: رنو


کلید واژه ها: گروه رنو اتحاد اتحاد رنو نیسان مونا سپهری Mouna Sepehri