رنو سامسونگ موتورز از XM۳ اینسپایر رونمایی کرد

ایکس ام ۳ اینسپایر که از نظر کلاس خودرویی کاملا منحصر به فرد است قرار است که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ و برای بازار کره جنوبی به تولید برسد.
رنو سامسونگ موتورز از XM۳ اینسپایر رونمایی کرد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو سامسونگ موتورز یکی از زیر مجموعه های گروه رنو است که در سال 2000 در کشور کره جنوبی تاسیس شد و حاصل این همکاری تولید خودروهای مختلفی بوده است.

این شرکت در نمایشگاه بین المللی خودروی سئول که چندی پیش برگزار شد از محصول جدیدی به نام ایکس ام 3 اینسپایر (XM3 INSPIRE) رونمایی کرد. این خودرو یک شاسی بلند کوپه محسوب شده و آغازگر عصر جدیدی برای شرکت رنو سامسونگ موتورز است. ایکس ام 3 اینسپایر که از نظر کلاس خودرویی کاملا منحصر به فرد است قرار است که در نیمه اول سال 2020 و برای بازار کره جنوبی به تولید برسد.

رنو سامسونگ موتورز XM3 INSPIRE

طراحی این محصول جدید گروه رنو باید ترکیب کاملی از یک خودروی شاسی بلند SUV و یک خودروی سدان دانست بدون اینکه در جادار بودن خودرو و ظرفیت قسمت بار آن کاهش چشمگیری رخ داده باشد. قسمت فوقانی خودرو همانند یک خودروی سدان روان و پویا است که بیانگر ظرافت این وسیله نقلیه است؛ بدنه با یک خط زیبا از قسمت کابین متمایز شده است و ادامه این خط به کمی بالاتر نیز آن را از سقف شیشه ای خودرو جدا کرده است. قسمت پایین ایکس ام 3 اینسپایر نیز مانند خودروهای SUV قدرتمند طراحی شده است و به دلیل ارتفاع قابل توجه از زمین، رینگ های 19 اینچی و زه های مشکی رنگ روی گلگیر نمای زیبایی دارد. تعبیه دو سر اگزوز آلومینیومی در قسمت عقب نیز حس اسپورت بودن آن را افزایش داده است.

رنو سامسونگ موتورز XM3 INSPIRE

گروه خودروسازی رنو فرانسه با محوریت برنامه استراتژیک بلند مدت خود یعنی  Drive the Future، به دنبال این است که با بهره گیری از منابع و فناوری های اتحاد و بهبود قابلیت رقابت خود، از طریق سرمایه گذاری در محصولات و مناطق کلیدی، به رشدی پایدار و مستحکم دست پیدا کند.

رنو سامسونگ موتورز XM3 INSPIRE

لورن ون دن آکر، نایب رئیس بخش طراحی گروه رنو که هدایت طراحی محصولاتی همچون رنو تالیسمان، رنو کولیوس، رنو کپچر و بسیاری دیگر از خودروهای این شرکت را بر عهده داشته است درباره محصول جدید رنو سامسونگ موتورز می گوید: " ایکس ام 3 اینسپایر که ترکیب جنبه های های ورزشی یک خودروی شاسی بلند و ظرافت های یک خودروی سدان است بیانگر آینده طراحی وسایل نقلیه است. ما با هدف برآورده کردن انتظارات مشتریان بازار خودرویی کره جنوبی در صدد بودیم تا ظریف ترین وسیله نقلیه جهان را بسازیم؛ مدل برجسته ای که نشانگر تحول واقعی طراحی رنو سامسونگ موتورز باشد."

رنو سامسونگ موتورز XM3 INSPIRE

ایکس ام 3 اینسپایر در حقیقت شباهت زیادی به رنو آرکانا دارد که چندی پیش از سوی این کمپانی خودروسازی برای بازار روسیه معرفی شد و قرار است که به زودی به بازار این کشور عرضه شود. البته این مدل به واسطه رنگ سفید مرواریدی بدنه اش و استفاده مدرن و ظریف رگه های نارنجی بر روی جلو پنجره ، پایین درها و روی قسمت های تحتانی سپر عقب و جلو از رنو آرکانا متمایز است. این مدل نیز همانند محصولات اخیر رنو از چراغ های C شکل به عنوان امضای طراحی این خودروساز بهره می برند.

رنو سامسونگ موتورز XM3 INSPIRE

کراس اوور کلاس C رنو سامسونگ XM3 در کارخانه‌ی بوسان کره و به عنوان بخشی از برنامه‌ی رنو برای افزایش فروش در این کشور ساخته خواهد شد. در حقیقت این خودرو بخشی از برنامه ریزی رنو برای فروش سالانه 5 میلیون دستگاه تا سال 2022 است.


کلید واژه ها: محصولات رنو شرکای تجاری رنو رنو سامسونگ موتورز رنو سامسونگ موتورز XM3 INSPIRE شاسی بلند رنو