برنامه رنو برای بازار خودروهای برقی اروپا

شرکت خودروسازی رنو فرانسه یکی از پیشگامان تولید خودروهای برقی در اروپا و سرتاسر جهان است. این شرکت با تکیه بر دانش فنی و اعتبار تاریخی برند خود توانسته در چندین سال گذشته یکی از تولید کنندگان و فروشندگان اصلی خودروهای برقی در اروپا باشد.
برنامه رنو برای بازار خودروهای برقی اروپا
۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۳ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه یکی از پیشگامان تولید خودروهای برقی در اروپا و سرتاسر جهان است. این شرکت با تکیه بر دانش فنی و اعتبار تاریخچه برند خود توانسته در چندین سال گذشته یکی از تولید کنندگان و فروشندگان اصلی خودروهای برقی در اروپا باشد.

با رشد قیمت سوخت در جهان و همچنین هشدارهای محیط زیستی نسبت به عواقب استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا تلاش کرده اند با طراحی، تولید و عرضه خودروهای برقی سهم خوبی از این بازار نوظهور را از ان خود کنند. اما یکی از مواردی که در این میان مطرح است بحث قیمت این نوع خودروهاست که شرکت ها تلاش می کنند تا آنرا کاهش دهند.

خودروی برقی رنو

اکنون شرکت رنو در حال کار بر روی خودرویی برقی است که بتواند آن را با قیمت حدود 10 هزار یورو و نه بیشتر در اروپا به فروش برساند. مطابق آنچه تیری بولور (Thierry Bollore)، مدیر عامل این شرکت می گوید این خودروی برقی ظرف 5 سال آینده آماده فروش در قاره سبز خواهد بود.

وی  می گوید با توجه به اینکه رنو یک دهه تجربه ساخت خودروهای برقی مانند هاچبک رنو زویی را در کارنامه خود دارد، این تجربه می تواند مسیر ساخت چنین خودروی مقرون به صرفه ای را برای رنو هموار کند.

رنو زوئی (Renault Zoe) سوپر مینی الکتریکی پنج دری است که توسط شرکت خودرو سازی رنو ساخته شده ‌است. نسخه های اولیه این خودرو از یک باتری لیتیوم یون ۲۲ کیلووات ساعت برخوردار بود که در یک بار شارژ کامل می ‌توانست مسافتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر را طی کند.

خودروی برقی رنو

شرکت رنو چندی پیش نسل جدید رنو زویی را معرفی کرد که در آن از یک باتری جدید 52 کیلو وات ساعتی با قابلیت پیمایش مسافت 389 کیلومتر با یک بار شارژ کامل استفاده شده است. این قابلیت باعث افزایش 30 درصدی ظرفیت این خودرو نسبت به مدل قبلی شده است و علاوه بر آن باتری جدید از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) نیز پشتیبانی می کند.

بولور همچنین اضافه کرد: "ما در حال حاضر با فروش خودروهای برقی فعلی به اندازه کافی کسب درآمد می کنیم. با نگاهی به آنچه در حال اتفاق افتادن در بازار خودرو است نیز می توان به روشنی تخمین زد که با فروش خودروهای برقی ارزان قیمت نیز این درآمد را به دست آوریم."

برنامه های اجاره کوتاه مدت بازار خوبی را برای یک EV بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد.

خودروی برقی رنو

بولور می گوید: "وقتی که به مدل کسب و کار جدید که خودروهای اشتراکی است نگاه می کنیم باید خودروهای بسیار مدرن و جذاب با قیمت منطقی داشته باشید. رنو از برنامه اجاره کوتاه مدت خودروهای خود در مادرید درآمد خوبی کسب می کند. برنامه ای که 800 خودروی زویی را به خیابان ها آورده است."

قرار است که رنو سال آینده فروش خودروی K-ZE که نسخه برقی رنو کوئید است را در بازار چین آغاز کند.

قیمت این خودرو تاکنون اعلام نشده است اما مقامات رنو می گویند قیمت این خودرو با خودروهای مشابه داخلی چین که با قیمت کمتر از 10 هزار یورو به فروش می رسند رقابتی خواهد بود. در صورتی که K-ZE بتواند به موفقیت تجاری در چین دست پیدا کند بعید نیست که رنو آن را در اروپا نیز عرضه کند.

خودروی برقی رنو

مدیرعامل رنو معتقد است: " امروزه همه نمی توانند بهای یک خودروی برقی را پرداخت کنند. همه مشغول کار بر روی خودروهای آخرین مدل هستند اما نکته کلیدی این است که ما باید وسایل حمل و نقل برقی در دسترس داشته باشیم."

رنو زویی از سال 2012 روی خطوط تولیدی رنو قرار داشته است و از آن زمان نیز به صورت مرتب به روز رسانی شده است. این خودرو به تازگی نیز تغییراتی را در طراحی خود داشته است. رنو در نیمه اول سال جاری حدود 24 هزار دستگاه از این محصول خود را در اروپا به فروش رسانده و در جایگاه دومین خودروی برقی پرفروش این قاره قرار دارد.

انتظار نمی رود که موج بعدی خودروهای تمام برقی رنو تا پیش از سال 2022 به بازار بیاید. قرار است این شرکت مطابق برنامه "Drive the future" راهبردی خود در این سال چندین محصول با پلتفرم اختصاصی خود را رونمایی کند.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی خودروی الکتریکی رنو زویی Renault ZOE