رنو خودروی مفهومی کانگو را معرفی کرد

رنو چندی پیش از نسخه مفهومی کانگو زد.ای. رونمایی کرد. این محصول پیش نمایش نسل بعدی ون کامپکت کانگو است که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود؛ یک نسخه تمام برقی.
رنو خودروی مفهومی کانگو را معرفی کرد
۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵ اخبار رنو تکنولوژی

رنو کانگو یکی از محصولات شرکت خودروسازی رنو فرانسه است که در کلاس خودروهای سبک تجاری (LCV) دسته بندی می شود. رنو کانگو از سال 1997 توسط رنو طراحی، تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو بیشتر برای حمل بارهای سبک در محدوده شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

رنو کانگو زد ای

این شرکت خودروساز در سال 2011 و در راستای برنامه تولید خودروهای برقی خود تصمیم گرفت نسخه ای برقی از رنو کانگو را تولید کند. این محصول خیلی زود توانست به پرفروش ترین خودروی برقی Plug-in فرانسه تبدیل شود و 10 هزار دستگاه از آن تا سال 2013 در سطح جهان به فروش رسید.

رنو چندی پیش از نسخه مفهومی کانگو Z.E رونمایی کرد. این محصول پیش نمایش نسل بعدی ون کامپکت کانگو است که انتظار می رود تا سال 2020 به بازار عرضه شود؛ همانطور که در تصاویر مشاهده می شود طراحی این خودرو گذار کاملا واضحی از آن چیزی است که اکنون در بازار خودرو وجود دارد.

رنو کانگو زد.ای.

خودروی مفهومی رنو کانگو Z.E. دارای طراحی برجسته و پویا است که آن را به طراحی یک شئی برقی تشبیه می کند. در طراحی قسمت جلو پنجره شیشه ای این ون، یک نوار نوری تعبیه شده است که در چراغ جلو C شکل، آن را به یکدیگر متصل می کند تا هنوز امضای طراحی رنو به مدیریت لورن ون دن آکر در این محصول جدید خودروساز فرانسوی نیز به چشم بخورد. این طراحی پیش از این در خودروهایی مانند رنو تالیسمان، رنو کولئوس، رنو کپچر و نسل جدید محصولات رنو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

رنو کانگو زد.ای.

این نوار سفید رنگ نور نه تنها در قسمت جلوی خودرو بلکه در نمای جانبی و عقب نیز مورد استفاده قرار گرفته است؛ شروع حرکت این نوار نوری از دستگیره های درب ها آغاز شد و با عبور از ریل درب های جانبی خودرو به نمای عقب خودرو ادامه پیدا می کند. همچنین دو چراغ عقب خودرو نیز توسط این نوار نوری به یکدیگر متصل می شوند.

رنو کانگو زد.ای.

از دیگر زیبایی های طراحی این خودرو می توان به استفاده از رنگ "خاکستری جنوبی" بدنه خودرو اشاره کرد که پیش از این در خودروی مفهومی رنو ایزی پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. همچنین رگه هایی از سبز در باربند خودرو و چلو پنجره آن نیز به چشم می خورد. طراحان رنو استفاده از این رنگ را تصادفی نمی دانند چرا که رنگ سبز رنگ گلبرگ "کار" چرخه عمر طراحی رنو را نشان می دهد که در طراحی این خودرو نمایشی نیز استفاده شده است.

رنو کانگو زد.ای.

به صورت کلی طراحان رنو در طراحی این محصول کار بزرگی انجام داده اند چرا که این خودروی مفهومی را از لحاظ زیبایی شناختی و بدون به خطر انداختن ماهیت کاربری آن به خودرو های شخصی نزدیک تر کرده اند. تنها کافی است نگاهی به بدنه عضلانی، کناره های محدب و گلگیرهای برجسته آن داشته باشیم. همچنین پنجره ها، چراغ های جلو، درها و جلو پنجره خودرو طراحی یک دست و زیبایی دارند.

رنو کانگو زد.ای.

طراحی گرافیکی سپرهای عقب و جلوی خودروی مفهومی رنو کانگو Z.E نیز یکی دیگر از جزئیات جالب توجه زیرا یادآور رادیاتورهای وسایل الکترونیکی است. متأسفانه، رنو در مورد پیشرانه نسخه مفهومی خودرو Kangoo Z.E هیچ چیزی ذکر نکرده است اما این محصول باید پیشرفت های چشمگیری را در مقایسه با نسل فعلی کا نگو Z.E به خود ببیند.

رنو کانگو زد.ای.

نسخه فعلی رنو کانگو برقی دارای ابعادی مشابه نسخه بنزینی است و دارای توانی برابر با ۵۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر است. این ون برقی می تواند به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مهندسین رنو این محصول را به یک باتری ۲۲ کیلو وات ساعتی مجهز کرده اند که در یک سیکل ترکیبی می تواند ۱۷۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد؛ البته این اعداد بنا به شرایط جاده، دمای هوا، سرعت و مدل رانندی متغیر است.

رنو کانگو زد.ای.

از امکانات این خودرو می توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمک ترمز اضطراری (EBA)، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کمربند ایمنی ۳ نقطه ای، کیسه هوای جلو راننده و مسافر، کیسه هوای پرده ای راننده و مسافر، قفل مرکزی از راه دور، چراغ مه شکن عقب و جلو، برف پاک کن شیشه جلو اتوماتیک با سنسور باران، چراغ های جلو با روشن شدن اتوماتیک، کروز کنترل و دستیار استارت در سربالایی اشاره کرد.

رنو کانگو زد.ای.

مدل های آینده رنو کانگو و رنو کانگو Z.E در کارخانه MCA در شهر مابوژ در شمال فرانسه ساخته خواهند شد. رنو متعهد شده است طی 5 سال 450 میلیون یورو (504 میلیون دلار) در این تسهیلات سرمایه گذاری کند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو ون رنو رنو کانگو Renault Kangoo خودروی برقی