پروژه جدید رنو برای تحول در حمل و نقل شهری

چهار بازیگر اصلی صنعت حمل و نقل به طور مشترک مانیفستی در مورد حمل و نقل شهری منتشر کردند که در آن چشم انداز مشترکی برای این صنعت در آینده ترسیم می کنند.
پروژه جدید رنو برای تحول در حمل و نقل شهری
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲ اخبار رنو

شرکت های بلابلاکار (Blablacar)، موبیلایز از گروه رنو، RATP و اوبر در پروژه " Mobilité360" از تجربیات تکمیل کننده خود برای ارائه راه حلهای حمل و نقل ساده تر، سبزتر، پایدارتر و مشترک برای شهرها و شهروندان استفاده خواهند کرد.

در نتیجه یک تفکر جمعی آغاز شده در پروژه " Mobilité360" ، شرکت هایBlablacar ، Mobilize ، RATP و Uber ، با پشتیبانی گروه مشاوره بوستون، در حال امضای مانیفستی در مورد حمل و نقل شهری هستند که در آن دیدگاه، روش و تعهدات مشترک خود را برای توسعه حمل و نقل پایدار و بهینه، رفع نیازهای کاربران، شهرها و شهروندان به کار خواهند گرفت.

با توجه به گسترش اخیر خدمات جدید حمل و نقل و عدم گفتگو بین اپراتورها و مقامات دولتی، این چهار بازیگر اصلی حمل و نقل، چشم انداز جدیدی از حمل و نقل شهری را بر اساس چهار ستون ایجاد کرده اند:

  • داشتن اثر مثبت زیست محیطی با کاهش آلودگی ناشی از سیستم های حمل و نقل و کاهش اثر کربن ناوگان خدماتی و عملیاتی
  • ارتقای استفاده بهینه از فضاهای عمومی و بهبود کیفیت زندگی با پرورش شهرهایی که از استقبال بیشتر و از ازدحام کمتری برخوردار هستند.
  • اطمینان از دسترسی همه کاربران به خدمات حمل و نقل با ایجاد پیشنهادات مقرون به صرفه و در دسترس
  • بهبود تجربه کاربر با ارائه یک سیستم حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و آسان برای استفاده

اعضای "Mobilité360" با گردآوری طیف گسترده ای از تخصص های خود، قصد دارند ایجاد زیرساخت های جدید را برای تقویت پذیرش حمل و نقل سبز و مشترک بررسی کنند. آنها همچنین مایلند در توسعه خدمات حمل و نقل اشتراکی و همچنین خدمات مکمل برای اطمینان از تداوم خدمات در ساعات کم مصرف، از جمله در شب تحقیق کنند. در کوتاه مدت، شرکای "Mobilité360" می خواهند آزمایشی را آغاز کنند که به شهروندان اجازه می دهد پیشنهاد حمل و نقل متنوع تر، انعطاف پذیرتر و سبزتری را آزمایش کنند.

اعضای پروژه " Mobilité360" برای دستیابی به هدف خود، خواهان یک رویکرد همکاری بیشتر، مبتنی بر یک گفتگوی مشترک و سازمان یافته بین اپراتورها و مقامات دولتی، به اشتراک گذاری تشویق شده و نظارت شده اطلاعات و تخصص و ایجاد همکاری های نوآورانه در زمینه راه حل های حمل و نقل هستند.

مانیفست حمل و نقل شهری تعهد Blablacar ، Mobilize ، RATP و Uber برای همکاری با یکدیگر برای تبدیل سیستم های فعلی حمل و نقل شهری و توسعه همکاری با مقامات دولتی را به ایجاد یک گروه مشترک مجاب کرده است تا با ارائه یک پیشنهاد غنی و ابتکاری برای همه مسافران به سمت شهرهای بدون کربن که مرفه تر هستند حرکت کنند.

کلوتید دلبوس، مدیر اجرایی موبیلایز در این مورد می گوید: "دنیای خودرو در حال تغییر است. کاربران به دنبال راه حل های انعطاف پذیری در زمینه حمل و نقل هستند و شهرها مایلند رد پای خودرو ها را کاهش دهند. موبیلایز گروه رنو یک بازیگر متعهد در این تحول در صنعت است. این گروه همچنین مشتاقانه منتظر مشارکت در پروژه 'Mobilité360' بوده و با همکاری شرکای خود برای حمایت و بهینه سازی استفاده پایدار از اتومبیل ضمن کاهش تأثیرات زیست محیطی آن همکاری خواهد کرد."

همچنین لورلین سریه، مدیر اوبر در فرانسه نیز درباره این پروژه معتقد است: "تسریع انتقال انرژی حمل و نقل شهری با همکاری مشترک یکی از ارکان بنیانگذار پروژه" Mobilité360 "است. این پروژه جمعی اوبر را قادر می سازد تا راه حل های جدیدی را برای شهرها و کاربران به ارمغان بیاورد و کاملاً منطبق با استراتژی پایداری ما و هدف ما از داشتن 50٪ وسایل نقلیه الکتریکی تا سال 2025 است که چند ماه پیش اعلام شده است."

نیکولا براسون، هم بنیانگذار و مدیرعامل بلابلاکار نیز می گوید: "پتانسیل خارق العاده ای برای استفاده از توانایی های ارائه شده توسط اتومبیل های نک سرنشین وجود دارد. هر روز ، 17 میلیون راننده تنها در خیابان وجود دارد، این تقریبا به معنای 40 میلیون فضای موجود است! با پروژه 'Mobilité360' ، ما می خواهیم  اشتراک گذاری خودرو را به یک گزینه واقعی حمل و نقل مشترک در مقیاس وسیع تبدیل کنیم."

ماری کلادو دوپوا، مدیر استراتژی، نوآوری و توسعه گروه RATP نیز درباره این پروژه می گوید: این "مانیفیست که مطابق با رویکرد گروه ما است تا خود را به عنوان شریک برتر برای شهرهای هوشمند، انسانی و پایدار، پذیرای تحولات و ایده های جدید و با توجه به تغییرات لازم در مدل شهری خود قرار دهد. به همین دلیل است که ما تخصص خود را فراهم خواهیم کرد تا تمام ابزارهای لازم برای ایجاد پایدارتر، فراگیرتر و لذت بخش تر برای شهرها را در اختیار مقامات عمومی قرار دهیم."


کلید واژه ها: محصولات رنو کانسپت رنو موبیلایز رنو