رنو با موبیلایز در حال آماده سازی آینده حمل و نقل است

کلوتیلد دلبوس، مدیرعامل Mobilize ، نگاهی به پیدایش و چالش های پیش روی این نهاد منحصر به فرد در صنعت خودرو می اندازد.
رنو با موبیلایز در حال آماده سازی آینده حمل و نقل است
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۳ اخبار رنو

گروه خودروسازی رنو فرانسه ژانویه گذشته ایجاد برند موبیلایز (Mobilize) را به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک Renaulution خود اعلام کرد. در کنار برند های رنو، داچیا و آلپاین، موبیلایز نیز ستونی از استراتژی این گروه است و خدمات مدیریت، حمل و نقل، انرژی و داده را گرد هم می آورد. از جمله موارد دیگر، این سرویس خدماتی را برای به حداکثر رساندن استفاده از اتومبیل ارائه می دهد و سفرها را ساده تر، پایدارتر و در دسترس همه قرار می دهد. کلوتیلد دلبوس، مدیرعامل Mobilize ، نگاهی به پیدایش و چالش های پیش روی این نهاد منحصر به فرد در صنعت خودرو می اندازد.

رنو با موبیلایز در حال آماده سازی آینده حمل و نقل است

نقش برند موبیلایز در استراتژی گروه رنو چیست؟

صنعت خودرو در حال تغییر است. رانندگان بیشتر و بیشتر مالکیت وسایل نقلیه خود را انتخاب می کنند که این می تواند در مقایسه با استفاده ای که از آنها می شود به خصوص در شهرهای بزرگ گران باشد. در بعضی شرایط پرداخت هزینه سفر بیشتر از داشتن ماشین شخصی منطقی است! علاوه بر این، ما می دانیم که یک ماشین جدید پس از سه سال نیمی از ارزش خود را از دست می دهد. با Mobilize، ما می خواهیم این تغییرات را با ارائه پیشنهادات انعطاف پذیری حمل و نقل که مکمل داشتن یک وسیله نقلیه شخصی است، همراه کنیم.

موبیلایز به چه دارایی هایی می تواند اعتماد کند؟

ما به یک گروه خودروئی تعلق داریم که مبتنی بر نوآوری است. موبیلایز تجسم رویکرد جدید گروه در زمینه حمل و نقل است و بخشی از تحول این صنعت است. این برند یک واحد تجاری خاص با تیم های مهندسی و طراحی اختصاصی است و همچنین می تواند به منابع دیگر شرکت اعتماد کند.

رنو با موبیلایز در حال آماده سازی آینده حمل و نقل است

ما فکر می کنیم تحرک به طور کلی است. موبیلایز چندین ابتکار و شرکت نوپا در زمینه تحرک از جمله  Zity ، Renault Mobility ، Karhoo ، iCabbi  و .... اکوسیستم های انرژی را گرد هم آورده است. به عنوان مثال شرکت تابعه Elexent نمونه کاملی از دانش ما در زمینه راه حل های زیرساخت و شارژ است. این به ما امکان می دهد درک خوبی از خدمات مورد نیاز مشتریان داشته باشیم. این چیزی است که Mobilize به آن معنا است: ارائه خدماتی که انتظارات مصرف کنندگان، شرکت ها، اپراتورها یا مناطق را برآورده کند. به همین دلیل است که وقتی وسیله نقلیه ای مانند EZ-1 Prototype را طراحی می کنیم به تجربه کلی کاربر آینده آن فکر می کنیم. این همان چیزی است که ما آن را "وسایل نقلیه هدفمند" (وسایل نقلیه طراحی شده برای استفاده خاص)، چه برای حمل و نقل افراد و چه کالاها، می نامیم.

علاوه بر این، ما می توانیم برای استقرار موثر خدمات خود و همچنین RE-FACTORY در Flins برای تعمیر و نگهداری ناوگان مشترک خودرو و بازیافت باتری، به بیش از 6000 نقطه فروش در اروپا اعتماد کنیم. سرانجام، انقلاب نرم افزار، این اکوسیستم نوآوری باز یک دارایی مهم برای نام تجاری Mobilize خواهد بود که می تواند به مهارت های قابل توجه توسعه ای که در آنجا جمع خواهد شد تکیه کند.

چالش های اصلی Mobilize چیست؟

تغییر فرهنگ بزرگترین چالش ماست. از تولیدکننده وسیله نقلیه، ما باید در سه حوزه اصلی تجارت خود: حمل و نقل، انرژی و داده ها به یک ارائه دهنده خدمات تبدیل شویم. این امر مستلزم تغییر طرز فکر نسبتاً بنیادی است. ما باید در حالت راه اندازی باشیم در حالی که در یک گروه بزرگ هستیم. برای انجام این کار، ما نباید از آزمون، حتی اگر به معنای اشتباه باشد، دریغ کنیم؛ به عبارت دیگر، "تست و یادگیری" را تمرین کنیم. به خصوص هنگامی که کل بخش خودرو دوره سختی را پشت سر می گذارد. ما باید ماهر، چابک و کارآفرین باشیم.

چگونه این واحد تجاری راه اندازی می شود؟ اولین دستاوردهای Mobilize چه خواهد بود؟

موبیلایز سه ماهه است. شاید به نظر زیاد نرسد، اما استراتژی و نقشه راه ما مشخص است. ما یک تیم داریم و پروژه های خود را در اولویت قرار داده ایم. فعالیت های مشترک ما به ویژه در حال توسعه است و ما باید به زودی وارد شهرهای جدید شویم، هم با پیشنهاد Zity که اکنون بیش از 400،000 مشتری دارد و هم با Renault Mobility که در شهرهای کوچک و متوسط مستقر شده است. من همچنین مفتخرم که اعلام کنم آزمایش سدان را برای شرکت های تاکسی و VTC آغاز کرده ایم.

رنو با موبیلایز در حال آماده سازی آینده حمل و نقل است

هدف این است که خودرویی متناسب با خدماتی که می خواهیم ارائه دهیم مناسب باشد. از نظر خدمات انرژی، کار ذخیره انرژی ما در حال انجام است و در هفته ها و ماه های آینده آن را گسترش خواهیم داد. به عنوان بخشی از پروژه "ذخیره پیشرفته باتری"، بزرگترین سیستم ذخیره انرژی ثابت مبتنی بر باتری های وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا، ما اولین نصب ها را به شبکه برق ملی در شهر دوای متصل کرده ایم. این باتری ها در صورت کم شدن تقاضا برای برق و سپس تغذیه مجدد انرژی در شبکه در صورت افزایش تقاضا، به تنظیم شبکه کمک می کنند.


کلید واژه ها: محصولات رنو موبیلایز رنو کانسپت رنو