رنو کجار ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

مدل جایگزین آینده که انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ آغاز به کار کند، همچنان به اشتراک پلتفرم با نیسان به عنوان یکی از اعضای اتحاد، ادامه خواهد داد.
رنو کجار ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۳ اخبار رنو

نسل فعلی رنو کجار ما را به عنوان یک کراس اوور شایسته و دوست داشتنی غافلگیر کرد که علی رغم اشتراک بیشتر بخشهای اصلی خود با Nissan’s Rogue Sport (معروف به نیسان قشقایی) خودروئی کاملا متمایز بود. مدل جایگزین آینده که انتظار می رود در سال 2022 آغاز به کار کند، همچنان به اشتراک پلتفرم با نیسان به عنوان یکی از اعضای اتحاد، ادامه خواهد داد.

رنو کجار 2022 در زمانی ارائه خواهد شد که همکاری بین سه شرکت تشکیل دهنده "اتحاد" ، رنو ، نیسان و میتسوبیشی ، با هم همکاری می کنند تا رویکرد خود را هماهنگ کنند. این احتمالاً شامل افزایش اشتراک فناوری خودروی برقی خواهد بود، زیرا رنو کجار جدید با موتور برقی در دسترس خواهد بود.

یک پلتفرم مشترک

رنو کجار 2022 از پلتفرم مشترک CMF-C / D توسعه داده شده توسط نیسان و رنو استفاده خواهد کرد. با به اشتراک گذاشتن کجار بر مبنای نیسان قشقایی، انتظار داریم مدل 2022 این خودرو در ابعادی از پسر عموی نیسان خود پیروی کند. همچنین این همان پلتفرمی است که توسط میتسوبیشی در خودروی اوتلندر استفاده شده است.

رنو کجار ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

آخرین مدل نیسان قشقایی 35 میلی متر در طول ، 32 میلی متر در عرض و 25 میلی متر در ارتفاع، افزایش ابعاد داشته است. فاصله دو محور نیز 20 میلی متر زیاد شده است. با این حال، اگر انتظار یک نسخه ساده Rogue Sport را دارید، رنو معتقد است که اینگونه نخواهد بود. نیسان و رنو هر دو تمایل خود را برای حفظ هویت منحصر به فرد برندهای خود دارند.

پیشرانه ها

ما در ابتدا انتظار داشتیم که کجار با همان موتورهایی که قشقایی دارد به بازار عرضه شود. این می تواند به معنای داشتن موتورهائی مانند 1.3 لیتری و 1.5 لیتری e-Power هیبریدی با 188 اسب بخار باشد.

با این حال، طبق گزارشی از وب سایت فرانسوی لارگوس، کجار 2022 ممکن است مسیر خود را در بخش پیشرانه تنظیم کند. به این ترتیب، این می تواند حداقل دو موتور بنزینی برقی را در خط تولید داشته باشد، یکی هیبریدی معمولی و همچنین یک مدل پلاگین هیبریدی PHEV قدرتمندتر.

رنو کجار ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

مدل هیبریدی دارای یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر است که به عنوان E-Tech Hybrid شناخته می شود. انتظار می رود که تولید قدرت ترکیبی در حدود 200 اسب بخار داشته باشد. در همین حال ، مدل پلاگین هیبریدی نزدیک به 280 اسب بخار از یک موتور 1.5 لیتری برخوردار خواهد بود. این ممکن است از طریق موتور الکتریکی حاصل شود که به رنو کجار 2022 گزینه تمام چرخ محرک را می دهد.

در ابتدا تصور می شد موتور پلاگین هیبریدی با میتسوبیشی اوتلندر مشترک باشد. با این حال ، این گزارش بیان می کند که پیشرانه اوتلندر نمی تواند نیازهای یورو 7 را برآورده کند.

مرگ دیزل و ظهور خودروهای برقی نزدیک است؟

باید دید آیا یک مدل دیزلی در رنو کجار 2022 ارائه می شود یا خیر و آیا ممکن است یک ماشین برقی از کجار در آینده به بازار عرضه شود؟

اگرچه نسخه برقی منتفی نشده است اما انتظار نمی رود نسل دوم کجار در تریم های فقط برقی عرضه شود و انتظار می رود رنو مگان شاسی بلند برقی، این خلا را پر کند.

رنو کجار ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

با این وجود ، با توجه به اینکه نیسان آماده است تا اجزای  خودروهای برقی بیشتری را با رنو به اشتراک بگذارد، سازنده فرانسوی در نظر دارد تا سال 2025 به عنوان بخشی از برنامه راهبردی  "Renaulution" خود که استراتژی آینده این خودروساز را ترسیم می کند، تعدادی خودروی برقی ارائه دهد.

طراحی ظاهری

ظاهراً قرار است که رنو کجار 2022 رویکرد جدیدتری داشته باشد. این کاری است که بسیاری از خودرو سازان برای تولید وسایل نقلیه با قیمت بالاتر انجام می دهند.

گزارش ها نشان می دهد که ما از رنو کجار انتظار داریم چه شکلی باشد. این خودرو از چراغ های جلوی باریک تر، جلوپنجره مشبک پویاتر بهره می برد. علاوه بر این، اشاره هایی به مفهوم e-Vision رنو مگان وجود دارد که سال گذشته نشان داده شد، در حالی که انتظار می رود فضای داخلی نیز از این مدل پیروی کند.

رنو کجار ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

شایعاتی وجود دارد که کجار ممکن است دو مدل دیگر با همان پلتفرم، یکی  7 نفره و یکی شاسی بلند کوپه همانند رنو آرکانا در برنامه تولید داشته باشد.

البته هنوز تصاویر رسمی از این محصول گروه خودروسازی رنو منتشر نشده است.

 


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو کراس اوور رنو کجار Renault Kadjar