چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ اخبار رنو

نویسنده: علیرضا کرامتیان، سرپرست پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش شرکت رنوپارس

از سال 1385 که نسل جدیدی از محصولات شرکت رنو وارد ایران شد و قشرهای مختلفی از ایرانیان رانندگی با آنها را تجربه کردند، تعداد طرفداران محصولات رنو به سرعت افزایش یافت. ایرانیان با خرید خودروهائی مانند مگان، رنو تندر 90، رنو ساندرو، رنو استپ وی و همچنین محصولات دیگری مانند کولئوس، فلوئنس، کپچر، داستر، تالیسمان و غیره...، همواره از آنها لذت می برند ولی واقعا چگونه رنو توانست در ایران نظرها را به خود جلب نماید و خیلی سریع موفق به ربودن گوی سبقت از رقبای قدیمی و با سابقه شود؟ چرا مشتریان وفادار برندهای دیگر تمایل پیدا کردند تا محصولات رنو را جایگزین خودروهای خود نمایند؟ چرا رنو توانست در زمان خیلی کوتاهی سهم نسبتا زیادی از بازار خودرو ایران را نصیب خود کند؟ چرا همچنان بیشتر متقاضیان خودرو، منتظر تولید و یا واردات مجدد خودروهای رنو در ایران می باشند؟

در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم که چرا محصولات رنو در ایران طرفداران زیادی دارند و به پاسخ خیلی از چراها برسیم. محصولات رنو دارای نقاط قوت زیادی می باشند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

موتور با قدرت و گشتاور بالا:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

کلیه محصولات رنو در ایران از موتورهای پرقدرت با گشتاور بالا بهره می‌برند، به عنوان مثال موتور K4M که بر روی کلیه محصولات با پلتفرم X90 در ایران نصب شده است، دارای حجم دقیق ۱۵۹۸ سی‌سی و قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار (در ۵۷۵۰ دور در دقیقه) و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه است، این موتور در این سال‌ها به خوبی ثابت کرده است که راندمانی بالاتر و استهلاک کمتری نسبت به موتورهائی که دارای حجم مشابه می باشند، داشته که این امر باعث می‌شود تا محصولاتیکه این موتور بر روی آنها نصب می باشند، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده روزمره تبدیل شود.

گیربکس با امکان انتقال گشتاور بالا:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

جعبه‌دنده‌هایی که بر روی محصولات رنو نصب‌شده‌اند مطابق با سلیقه ایرانیان انتخاب شده و دارای کیفیت و بهره‌وری بالا می‌باشند و به‌مرور زمان توسعه یافته و ایرادات آنها برطرف شده اند. بر روی خودروهای تندر مدل پائین گیربکس JH3 نصب شده است که بعد از چند سال، گیربکس JHQ که دارای نقاط قوت بیشتری است، جایگزین آن گردید و موجب شد تا خودروهایی که از این گیربکس‌ها بهره می‌برند، سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهند و رضایت مشتریان افزایش یابد.

گیربکس دستی و اتوماتیک:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

خودروهای رنو که در ایران وجود دارند، به انواع گیربکس های مختلف اعم از دستی و اتوماتیک مجهز می باشند تا هر شخصی با توجه به علاقه و توانائی های خود، بتواند خودرو مورد علاقه خود را انتخاب و از آن لذت ببرد.

انواع گیربکس های اتوماتیک، CVT و گیربکس های دوکلاچه (Dual Clutch) بر روی خودروهای رنو نصب می باشد تا هر شخصی بتواند خودروئی تهیه کند که مطابق سلیقه خود باشد.

کیفیت تولید قطعات بالا:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

کلیه تولید کنندگان قطعات مختلف خودروهای رنو اعم از تولیدکنندگان داخلی و یا تولیدکنندگان خارجی همواره تحت نظارت شرکت رنو فرانسه فعالیت می کنند و استانداردهای تولیدی قطعات آنها بسیار سخت گیرانه و همسان با آخرین تکنولوژی های روز دنیا می باشند. یک تولید کننده قطعه برای اینکه بتواند برای شرکت رنو قطعه تولید نماید، می بایست مطابق فرآیند بسیار پیچیده و گذر از تست های بسیار دقیق و پیچیده، تحت راستی آزمائی قرار گرفته و از مراحل سختی گذر نماید.

کیفیت مونتاژ بالا:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

بیشتر کسانی که صاحب خودروهای ساخت داخل می باشند، از کیفیت پائین ساخت آنها راضی نبوده و از آنها گله دارند، لذا شرکت رنو با استراتژی تولید خودروهای با کیفیت وارد ایران شد و توانست در تولید خودرو، از شرکت بازرسی استاندارد ایران ۴ ستاره، از ۵ ستاره کیفیت را به خود اختصاص دهد. برای رسیدن به این مهم، کارشناسان و تکنیسین های شرکت رنوپارس همواره در خطوط تولید حضور مستمر داشته و با بهره گیری از آخرین روش ها و فرآیندهای استاندارد بر مونتاژ قطعات نظارت مستمر و دقیق داشته اند تا در صورت بروز کوچکترین مشکل، پی گیری های لازم صورت گرفته و از مونتاژ قطعات مشکل دار و تولید خودرو بی کیفیت جلوگیری شود.

بسته بندی (پَکیجینگ) و لُجستیک قطعات با آخرین استانداردهای روز

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

یکی از بزرگترین دلایلی که موجب تولید خودروی بی کیفیت می شود، عدم رعایت استانداردهای صحیح در زنجیره تامین قطعات می باشد. حتی اگر یک قطعه خودرو با کیفیت بسیار بالا تولید شده باشد ولی بسته بندی و حمل آن به درستی انجام نشود، قطعه مذکور به دلیل عدم بسته بندی صحیح و حمل نادرست، می تواند آسیب ببیند. شرکت رنو کلیه تولید کنندگان قطعات و همچنین کلیه شرکت های حمل و نقل را ملزم به رعایت استانداردهای بسیار سختی کرده است، این امر موجب شده است تا قطعات ارسالی به کارخانه تولید خودرو دچار کمترین آسیب شده و خودروهای تولیدی دارای بیشترین کیفیت باشند.

فضای مناسب سرنشینان:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

هر وقت نام خودروهای سدان و خصوصا هاچبک به میان می آید، هرکسی ناخودآگاه به یاد خودروهائی با فضای کم و تنگ خصوصاً در ردیف عقب می افتد، ولی در مورد خودروهای رنو بطور مثال ساندرو و استپ وی، وضعیت کاملاً متفاوت است، این خودروها از صندلی‌هایی راحت و فضای داخلی بزرگی سود می‌برند که باعث می‌شود حتی پس از تنظیم صندلی‌های جلویی برای نشستن یک فرد بلند قد، باز هم فضای کافی برای لم دادن و لذت بردن از مناظر بیرون برای سرنشینان ردیف عقب فراهم باشد.

سواری نسبتاً نرم و کاملاً مطمئن:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

سیستم تعلیق و فنربندی خودروهای رنو در ایران خصوصا خودروهائی که در ایران تولید شده اند از کارایی و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است؛ به نحوی که سرنشینان در زمان حرکت، سواری نسبتاً نرمی را تجربه می نمایند که این امر به لطف استفاده از سیستم های تعلیق پیشرفته و بروز در این خودرو حاصل شده است.

سیستم ترمز مطمئن:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

کلیه محصولات رنو دارای ترمزهای بسیار قوی و مطمئن بوده و به لطف مجهز بودن به سیستم های مختلف مانند سیستم ترمز اضطراری (EBA)، سیستم ترمز ضد قفل چرخها (ABS) که توسط شرکت های معتبری مانند BOSCH تولید و پشتیبانی می شوند و همچنین سیستم های دیگری مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمزهای قابل‌ اعتمادی دارند که باعث می‌شوند که در جاده های خاکی، سطوح خیس و کم اصطکاک عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند و خودرو دارای پایداری بسیار بالائی باشد.

فضای صندوق مناسب:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

یکی از مزایای خودروهای رنو دارا بودن فضای زیاد صندوق عقب آنها می باشد و همگی کسانیکه دارای خودرو تندر می باشند، از فضای بسیار زیاد آن بسیار خشنود می باشند، حتی خودرو ساندرو که از نوع هاچبک است ولی فضائی که در هنگام باز کردن درب صندوق عقب مشاهده می شود، قابل مقایسه با فضای صندوق عقب خودروهای هم رده و هم کلاس آن در برندهای دیگر نمی باشد.

تعهد خدمات پس از فروش گسترده با کیفیت بسیار بالا:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

کلیه محصولات رنو اعم از تولید داخل و یا خودروهای وارداتی، دارای شبکه خدمات پس از فروش گسترده با همکاری شرکاء خودرو، شرکت ایساکو و سایپایدک در سرتاسر ایران بوده که توسط کارشناسان متبحر، مجرب و آموزش دیده پشتیبانی شده و رویکرد آنها همواره جلب رضایت مشتری و حمایت ویژه از مشتریان وفادار می باشد که این یکی از بارزترین نقاط قوت خودروهای رنو در ایران است که شاید بتوان گفت که چنین نظارت و وسعتی در برندهای دیگر دیده نمی شود.

مسئولیت اجتماعی:

چرا محصولات شرکت رنو در ایران طرفداران زیادی دارند؟

کلیه خودروهای رنو دارای استانداردهای آلایندگی بالا و بروز می باشند، میزان تولید گازهای مضر شامل مونواکسید کربن، NOX و همچنین گاز دی اکسید کربن(CO2) یا همان گاز گلخانه ای (که موجب گرم شدن دمای زمین می شود) در حد استانداردهای جهانی است. همچنین میزان خروج بخار بنزین از باک خودروهای رنو در ایران حداقل و مطابق بالاترین استانداردهای جهانی یورو می باشد و با اطمینان می توان عنوان نمود که محصولات رنو دوستار واقعی محیط زیست می باشند. در خودروهای تولیدی سال 1395 به بعد در ایران، از بلبرینگ چرخهای کم اصطکاک با تکنولوژی روز استفاده شده است تا میزان مصرف بنزین و تولید آلایندگی، بر طبق استانداردهای روز دنیا باشد.

در نهایت باید اضافه کرد که تنوع محصولات رنو موجود در ایران، اعم از خودروهای تولیدی و خودروهای وارداتی طوری می باشد که کلیه اقشار جامعه می توانند یکی از محصولات آنرا با توجه به سلیقه و طبع خود انتخاب نمایند. کسانیکه به دنبال راحتی هستند و علاقه زیادی به مسافرت دارند، می توانند از خودرو تندر استفاده کنند. کسانیکه خودروهای شاسی بلند را می پسندند، خودرو کولئوس بهترین انتخاب آنها خواهد بود. آنهائیکه به دنبال ماجراجوئی هستند، می توانند از خودرو داستر بهره ببرند و آنهائیکه علاقه مند به خودروهای لاکچری هستند، تالیسمان بهترین انتخاب آنها می تواند.


کلید واژه ها: رنو خودروهای رنو محصولات رنو شرکت رنو رنو ایران خودروهای رنو ایران