چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟

اگر شما هم صاحب خودرو هستید شاید زمانی که مجبور به تعویض قطعه ای از آن می شوید به مشکل بزرگی به نام قطعه یدکی تقلبی برخورد کرده اید.
چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۸ اخبار رنو رنوکار ویدئوها

خوشحالی خرید ماشین جدید معمولاً زودگذر است و چیزی که جای آن را می‌گیرد نگرانی بابت نگهداری صحیح یا در صورت نیاز تعمیر خودرو است. اگر شما هم صاحب خودرو هستید شاید زمانی که مجبور به تعویض قطعه ای از آن می شوید به مشکل بزرگی به نام قطعه یدکی تقلبی برخورد کرده اید.

بازار قطعه یدکی خودرو بازاری به شدت سودآور است و همین موضوع باعث می شود افراد و شرکت های سودجوی زیادی برای بهره بردن از این موضوع دست به تولید یا تجارت قطعات غیر استاندارد بزنند. حتماً برای شما هم پیش آمده که زمانی که به دنبال قطعه خاصی هستید با طیفی از انتخاب های گوناگون مواجه شوید. یک قطعه با تعداد زیادی کارخانه یا کشور سازنده. در همین حال موضوع دیگری که باعث تشدید سردرگمی مالکین خودرو می شود قیمت های متفاوت این قطعات است.

چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟

قطعات غیراستاندارد تقلبی معمولاً از قیمت پایین تری نسبت به قطعه اصلی مورد تائید شرکت خودروساز برخوردار است که باعث می شود تمایل خریداران به آن زیاد شود. اما نباید فراموش کرد که چیزی که در خودرو از همه چیز بیشتر اهمیت دارد موضوع ایمنی و سلامتی راننده و سرنشینان خودرو و حتی خودروهای دیگر موجود در خیابان است که استفاده از قطعات تقلب غیراستاندارد به شدت می تواند آنها را به مخاطره بی اندازد. موضوع مهم در برخی از صنایع از جمله صنعت خودرو این است که علاوه بر بحث مالی باید بحث جانی را هم در فاکتورهای تصمیم گیری گنجاند.

رنو برای مقابله با سودجویی و استفاده غیر مجاز دیگران از محصولاتش هر چیزی که متعلق به رنو، مربوط به رنو، شبیه رنو است یا لوگوی رنو را تداعی کند به نام خود ثبت کرده است و حتی فراتر رفته و اسم خودرو را نیز در مالکیت خود نگه داشته است. بنابراین در صورتی که بسته بندی شرکت تولید کننده قطعه حتی اگر شبیه بسته بندی رنو نباشد اما روی آن نام محصول رنو ثبت شده باشد مالکیت آن در اختیار رنو است و کسی حق استفاده از آن را ندارد و این کار غیر قانونی است.

چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟

شرکت خودروسازی رنو که از طریق رنو ایران در کشورمان فعالیت می کند و تجربه استفاده از خودروهایی مانند رنو 5، رنو 21، رنو مگان، رنو اسکالا، رنو سافران، رنو فلوِئنس، رنو لتیتود، رنو تندر90 و این اواخر رنو تالیسمان، رنو کولئوس، رنو کپچر، رنو داستر، رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی را برای ما به ارمغان آورده است مدت هاست یکی از پرچمداران مبارزه با تولید و فروش قطعات تقلبی غیر اصلی در کشورهای مختلف است.

شرکت رنو به عنوان تولید کننده خودروهای رنو از همه بهتر آگاه است که محصولاتش بر چه اساسی، با چه استانداردی و با چه کیفیتی ساخته شده و آن محصول را بهتر از تولید کننده دیگری می‌شناسد. در واقع همه تولید کنندگان خودرو به عنوان سازندگان آنها شناخت بهتری بر روی محصول خود دارند و در نتیجه توصیه رنو به خریداران این است که در صورتی که به این مسائل اهمیت می‌دهند برای خرید قطعات یدکی اصلی به مراکز شبکه رسمی خدمات پس از فروش رنو در محل زندگی خود رجوع کند.

چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟

رنو برای اینکه مشتریان محصولات این شرکت بتوانند به راحتی قطعه اصلی، استاندارد و مورد تائید این شرکت را تهیه کنند مشخصه هایی را در زمان بسته بندی قطعات بدکی  اعمال می کند تا شناخت قطعه تقلبی را برای عموم مردم آسان کند.

ویژگی اصلی قطعات مورد تائید رنو بسته بندی آنهاست که به آن Renault Packaging گفته می‌شود و دارای استاندارد و الگوی خاصی تعریف شده است. کلمات Group Renault و Genuine Part روی بسته به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نوشته شده است و ترتیب قرار گرفتن این نوشته‌ها روی بسته نیز دارای الگوی خاصی است. در حال حاضر قطعه یدکی اصلی در دو بسته بندی سفید و کارتن‌ها قهوه‌ای رنگ و در برخی موارد خاص داخل بسته های پلاستیکی با الگوی بسته بندی رنو عرضه می‌شوند .

چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟

دومین راه شناسایی قطعات یدکی اصلی رنو برچسب های امنیتی به کار رفته بر روی این بسته بندی هاست. از نظر شرکت خودروسازی رنو هر گونه بسته بندی فاقد این برچسب امنیتی مصداق تقلب است و مورد تایید این شرکت نیست. یعنی اصالت بسته بندی مورد تأیید رنو زمانی معنا پیدا می‌کند که این برچسب امنیتی روی آن وجود داشته باشد.

در برچسب هایی که از سال 2002 تا 2017 مورد استفاده قرار می گرفت ویژگی های خاصی همانند استفاده از جوهر حساس به نور که با تغییر زاویه تابش رنگ آن از خاکستری به طلایی تغییر رنگ می داد و همچنین کد پیگیری منحصر به فرد غیر تکراری لحاظ شده بود. در این برچسب شماره فنی قطعه یدکی رنو، تعداد اقلام موجود در داخل بسته بندی، کشور سازنده و بارکد شناسه قطعه یدکی چاپ شده بود .

گروه رنو از سال 2018 تغییراتی را بر روی این برچسب اطمینان اعمال کرد که مهمترین آنها عبارت است از: سه نوار سه رنگ حاوی جوهر حساس به نور، سه برش منحصر به فرد در حاشیه برچسب، سه برش منحصر به فرد در ناحیه بنفش رنگ برچسب اطمینان، دو برش نقطه چین در وسط برچسب به منظور مشاهده کد پشت برچسب کد پیگیری منحصر به فرد. همچنین اطلاعاتی شامل کد فنی قطعه یدکی رنو، تعداد اقلام موجود در داخل بسته بندی، کشور سازنده، بارکد شناسه قطعه، لوگوی رسمی رنو و نام محصول نیز بر روی این برچسب اضافه شد.

چگونه قطعه یدکی اصلی رنو را شناسایی کنیم؟

این تغییرات در سال 2020 نیز مجدد اتفاق افتاد تا امنیت آنها بیش از پیش تقویت شود. در برچسب های جدید برش مشاهده پشت برچسب اطمینان به حاشیه سمت راست آن منتقل شد. همچنین کد شناسایی منحصر به فرد بر روی کلیه برچسب های اضافه و تصویر لوگوی روی برچسب نیز به‌روزرسانی شد.

رنو در بحث مبارزه با قطعات تقلبی نه تنها خود مشغول مبارزه با این موضوع است بلکه در کشور فرانسه با دو شرکت خودروساز دیگر این کشور یعنی پژو و سیتروئن همکاری می‌کند و با تشکیل تیمی مشترک برای مقابله با قطعات یدکی تقلبی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به یاد داشته باشید شاید خرید و استفاده از قطعه یدکی اصلی رنو نسبت به قطعات موجود در بازار کمی هزینه برتر باشد اما باید به این موضوع اشاره کرد که خرید چنین محصولات علاوه بر تضمین اصالت و استاندارد بودن آن، امنیت شما و عزیزانتان را نیز افزایش می دهد و در درازمدت نیز از نظر اقتصادی به سود شما خواهد بود چراکه قطعات تقلبی به سبب اینکه از کیفیت لازم برخوردار نیستند طول عمر کمتری دارند و شما مجبور خواهید بود تا در مدت کوتاه تری دست به تعویض آنها بزنید.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو قطعات یدکی اصلی قطعات اصلی رنو شناسایی قطعات یدکی اصلی قطعه یدکی رنو