رنو تلیسمان فیس لیفت چه تغییراتی خواهد داشت

آنطور که به نظر می آید احتما رنو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که پاییز امسال برگزار می شود از این خودرو رونمایی کند البته این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت معرفی نسخه به روز شده تالیسمان را به نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۲۰ موکول کند.
رنو تلیسمان فیس لیفت چه تغییراتی خواهد داشت
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۶ اخبار رنو

رنو تلیسمان از زمان معرفی خود توانسته است که به یکی از نمادهای تحول در استراتژی های طراحی این شرکت خودروسازی فرانسوی تبدیل شود. این محصول رنو تحت نظر لورن ون دن اکر ، مدیر بخش طراحی شرکت طراحی شده است و چراغ های C شکل به عنوان امضای طراحی رنو در نمای این محصول به چشم می خورد.

رنو تالیسمان خودرویی دیفرانسیل و موتور جلو است که از سال ۲۰۱۵ توسط رنو در بخش خودورهای سدان خانوادگی طراحی و تولید شد. همچنین این محصول توسط رنو سامسونگ موتورز که از شرکای تجاری گروه رنو است در کره جنوبی تولید و با نام رنو سامسونگ SM6 به بازار عرضه می شود.

رنو تالیسمان فیس لیفت 2020

یکی از نکاتی که مهندسین رنو در زمان طراحی تالیسمان مدنظر داشتند خلق ظاهری کلاسیک برای این خودرو بود تا بتوان از آن در ناوگان خودروهای تشریفاتی نیز از آن استفاده کرد.

تقریباً یک سال قبل بود که رنو از موتور جدید ۱.۸ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر رونمایی کرد و آن را در قلب محصولاتی مانند رنو مگان آر.اس و آلپاین A110 به کار گرفت. پس از کسب این تجربیات بود که این شرکت اعلام کرد که نسخه ای ویژه از رنو تالیسمان را با نام نسخه S به بازار عرضه می کند که از این موتور بهره می برد.

رنو تالیسمان فیس لیفت 2020

علاوه بر این رنو تالیسمان از فناوری های بی شماری برای افزایش ایمنی و راحتی راننده و سرنشینان خودرو بهره می برد. سیستم چهار چرخ فرمان پذیر (4Control)، سیستم مالتی سنس برای افزایش کنترل راننده بر روی خودرو، نسل دوم سیستم اطلاعاتی و سرگرمی رنو موسوم به آر-لینک ۲، کروز کنترل تطبیق پذیر، هشدار تغییر خط حرکت، تشخیص علائم راهنمایی با قابلیت هشدار تجاوز از سرعت مجاز و هشدار نقاط کور راننده تنها بخش هایی از امکانات پرشمار این خودروی لوکس فرانسوی است.

حال خبر می رسد که مهندسین رنو برای رقابت با دیگر بازیگران قدرتمند این کلاس خودرو تصمیم گرفته اند تا تغییراتی را در رنو تلیسمان ایجاد کنند. البته در تصاویر منتشر شده نمای جلو و عقب خودرو استتار شده است تا امکان کشف تمامی تغییرات به راحتی امکان پذیر نباشد. با این حال آنچه که از این تصاویر برداشت می شود این است جلو پنجره رنو تالیسمان و همچنین سپر جلو و نیز چراغ جلو به روز رسانی هایی را به خود دیده اند البته در صورتی که جزو کسانی بودید که انتظار دیدن چراغ های ال ای دی L شکل را در سپر داشتند باید بگوییم که فعلاً خبری از این چراغ های در طراحی تلیسمان نیست.

رنو تالیسمان فیس لیفت 2020

همچنین مهندسین رنو این تغییرات را به نمای عقب خودرو نیز برده اند و چراغ های عقب و احتمالاً سپر عقب نیز دچار بهبود هایی شده اند. در همین راستا طراحی داخلی چراغ های عقب تغییر پیدا کرده اند و سپر عقب نیز برای هماهنگی بیشتر با سپر جلو اندکی به روزرسانی شده است.

اگر با دقت بیشتری به برخی تصاویر نگاه کنید متوجه می شوید که بعضی قسمت های داخل خودرو نیز پوشانده شده اند تا تغییرات آنها دقیقاً مشخص نباشد. این موضوع نشان دهنده این موضوع که شاهد تغییراتی در داخل کابین نیز خواهیم بود اما با این حال بعید است رنو تغییرات عمده ای در طراحی داشبورد خودرو اعمال کند. در عوض به نظر می رسد این شرکت خودروساز تغییراتی را در کنسول مرکزی رنو تلیسمان اعمال کرده و به علاوه کمی نیز از لحاظ بصری داخل کابین را بهبود بخشیده باشد. همچنین احتمال می رود که از نسخه ارتقا یافته سیستم اطلاعاتی – سرگرمی جدید رنو در نسخه فیس لیفت شده رنو تالیسمان استفاده شود.

رنو تالیسمان فیس لیفت 2020

آنطور که به نظر می آید احتمالا رنو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که پاییز امسال برگزار می شود از این خودرو رونمایی کند البته این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت معرفی نسخه به روز شده تالیسمان را به نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۲۰ موکول کند.

به هر حال آنچه مشخص است این است که طرفداران رنو تالیسمان باید کمی صبر کنند تا رنو بالاخره نسخه فیس لیفت شده این محصول محبوب خود را برای علاقمندان رونمایی کند.


کلید واژه ها: رنو تالیسمان رنو تلیسمان Renault Talisman