رنو ایزی-فلکس؛ نوآوری دیگری از رنو

رنو ایزی فلکس یک خودروی تجاری سبک (LCV) متصل و برقی است که سریع و جمع و جور است. این خودرو برای حمل و نقل پایدار و با راندمان بالا در محیط های شهری طراحی و تولید شده است.
رنو ایزی-فلکس؛ نوآوری دیگری از رنو
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ اخبار رنو تکنولوژی

چندی پیش بود که شرکت خودروسازی رنو فرانسه از خودروهای آینده نگرانه خود با کد نام ایزی (EZ) پرده برداری کرد. این شرکت با بررسی های علمی به این نتیجه رسیده است که حمل و نقل در آینده از اهمیت بسیار روزافزونی برخوردار خواهد بود. از نظر رنو حمل و نقل در شهرهای آینده برقی، متصل، خودران و اشتراکی است و خودروهای حمل بار نیز از این قاعده مستثنا نخواهند بود.

برآوردها نشان می دهد که نرخ شهرنشینی در اروپا در سال ۲۰۳۰ حدود ۷۸ درصد خواهد بود و در همین مدت نرخ حمل و نقل شهری نیز رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت؛ این اعداد اهمیت نگاه به خودروهای آینده را کاملاً مشخص خواهد کرد.

رنو ایزی فلکس - Renault EZ Flex

رنو با نگاه به همین رویکرد و در راستای اهداف بلند مدت خود خودروهای خودران و آینده نگرانه ای را طراحی کرده است. رنو ایزی گو را به عنوان وسیله نقلیه اشتراکی شهری که سفرهای شهری و زندگی روزانه مصرف کنندگان شهری خود را ساده تر خواهد کرد، معرفی نمود. این خودروی مفهومی کاملاً برقی است و می تواند تا ۶ نفر را در خود جای دهد و کاملاً خودران است. ایزی-گو نیازهای آینده حمل و نقل را بدون نیاز به راننده برطرف می کند. این خودرو همچنین یک وسیله نقلیه الکتریکی است که برای مصارف و نیازهای شهریِ هر کسی طراحی و تولید شده است.

رنو ایزی گو

به علاوه این شرکت در نمایشگاه خودروی پاریس از رنو ایزی اولتیمو رونمایی کرد. این عضو جدید نیز یک خودروی لوکس لیموزین برای ناوگان خودروهای آینده خودروساز فرانسوی است. رنو خودروی مفهومی جدید خود را یک "سالن درجه یک" تجسم می کند که در خدمت ارائه تجربیات ممتازی است که ممکن است توسط یک خط هوایی یا یک هتل مجلل نیز وجود داشته باشد. بنابراین این خودرو شاید به صورت مستقیم توسط افراد ثروتمند استفاده نشود اما توسط کسانی که به این افراد خدماتی را ارائه می دهند استفاده خواهد شد.

رنو ایزی اولتیمو

رنو EZ-Ultimo با طراحی منحصر به فرد خود برای کاربردهای مختلف تناسب داشته و می توان از آن برای سفرهای شخصی کوتاه شهری، سفرهای تجاری و یا سرویس حمل و نقل لوکس توریست ها استفاده کرد.

رنو ایزی پرو

ایزی پرو دیگر محصول آینده نگری های رنو است. این خودرو نه تنها برای استفاده توسط صنایع و افراد وابسته به صنعت حمل و نقل بار بلکه برای استفاده روزمره کارآفرینان، استاد کاران و تجار طراحی شده است. ایزی پرو یک روبو خودروی اشتراکی است که طیف وسیعی از استفاده‌ها را ارائه می‌دهد و دارای انعطاف پذیری است که مناسب اکوسیستم حمل و نقل بار در محیط شهری است.

رنو دو مدل از این خودروی مفهومی خود را در نظر گرفته است یکی که دارای یک متصدی است که مسئول تحویل بارهای شکننده یا حساس و مهم به صورت دستی است و در صورت لزوم می‌تواند به وسیله یک جوی استیک کنترل خودرو را هم در دست بگیرد دیگری یک رنو ایزی پرویی است که درون آن قفسه‌هایی موجود است که اشخاص می‌توانند آنها را با تلفن‌های هوشمند خود باز کنند.

رنو ایزی فلکس - Renault EZ Flex

اکنون و پس از گذشت چندین ماه رنو از محصول خلاقانه دیگری رونمایی کرده است: رنو ایزی فلکس (Renault EZ-Flex)

رنو ایزی فلکس یک خودروی تجاری سبک (LCV) متصل و برقی است که سریع و جمع و جور است. این خودرو برای حمل و نقل پایدار و با راندمان بالا در محیط های شهری طراحی و تولید شده است. ایزی فلکس چیزی بیشتر از یک وسیله نقلیه است: یک ابزار کاری واقعی.

انتظار می رود که میزان باربری کالا در جهان تا سال ۲۰۵۰ چهار برابر شود. شرکت خودروسازی رنو با همین بینش نگاهی آینده نگرانه به حمل و نقل داشته و پیش از این رنو ایزی پرو را معرفی کرد. این شرکت اکنون نیز با معرفی ایزی فلکس همچنان خود را برای آینده و تحولات حمل و نقل در آن آماده می کند.

رنو ایزی فلکس - Renault EZ Flex

ایزی فلکس ۳.۸۶ متر طول، ۱.۶۵ متر عرض و ۱.۸۸ متر ارتفاع دارد و با توجه به این ابعاد می تواند ظرفیت بار قابل توجهی را ارائه کند؛ ضمن اینکه اندازه این خودرو به آن اجازه می دهد در ترافیک متراکم شهرها به راحتی حرکت کرده و مشکل جای پارک نیز نداشته باشد.

همچنین رنو ایزی فلکس ۳ متر مکعب گنجایش بار دارد که مدیون ابعاد استثنایی آن است؛ این مزیت به لطف کابین جمع و جور ایزی فلکس مهیا شده است و البته که این کابین تمام امکاناتی که مورد نیاز یک خودروی تجاری سبک است را در خود دارد. شعاع چرخش ایزی فلکس نیز ۴.۵ متر است که مانور پذیری خارق العاده ای را برای آن در فضاهای متراکم شهری ایجاد می کند.

رنو ایزی فلکس - Renault EZ Flex

مهندسین طراح رنو در طراحی این محصول به جزئیات دقت فراوانی کرده اند به طوری که ایزی فلکس تمام نیازهای یک راننده بار را برآورده می سازد. راننده این خودرو دسترسی کاملی به کابین دارد، همچنین داشبورد مرکزی اطلاعات سفر را به آسانی در اختیار راننده قرار می دهد. به علاوه این خودرو دارای دید عالی و کنترل آسان و موثر است.

رابط کاربری این خودرو مدرن است و قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند را داراست. این رابط کاربری خدمات و برنامه های مربوط به وسیله نقلیه را ارائه می دهد و می تواند برنامه های بیشتر مرتبط با فعالیت های متخصصین مختلف را ادغام نماید.

رنو ایزی فلکس - Renault EZ Flex

تجزیه و تحلیل داده ها و بازخورد کاربران، رنو را قادر می سازد تا وسایل نقلیه ای را طراحی کنند که بهتر به تکامل امکانات شهری سازگار است.

از طریق این آزمایش، رنو رویکرد جدیدی را برای آماده سازی و طراحی نوآوری های آینده دارد. این روش انعطاف پذیر، که یک پیشرفت در صنعت خودرو است، بسیار نزدیک به شیوه های استفاده شده در سایر بخش ها است.

در جهانی که افزایش شهرنشینی تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۶۰ درصد جمعیت منجر خواهد شد، جابجائی انسان ها تنها جنبه ی تجدید نظر نیست چرا که عصر جدیدی برای حمل کالاها نیز شروع می شود. سرعت، انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان در زمانی که رشد سریع در خرید آنلاین را تجربه کرده، مهمتر است. با گسترش قوانین محدود کننده در شهرها و مراکز جمعیتی، تقاضا برای تحویل بار سریعتر و دقیق تر افزایش خواهد یافت. "حمل و نقل پایدار برای همه، اکنون و در آینده" اعتقاد گروه رنو است.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی خودروی مفهومی خودروی الکتریکی رنو ایزی فلکس کانسپت رنو