رنو پیشتاز فروش خودروهای برقی در اروپا

رنو که از خودروسازان پیشگام در زمینه حمل و نقل برقی است با فروش ۹۵،۹۸۵ دستگاه از سال گذشته تا پایان نوامبر ۲۰۲۰ توانسته است شرکتی پیشرو در فروش خودروهای برقی در سرتاسر اروپا باشد.
رنو پیشتاز فروش خودروهای برقی در اروپا
۰۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵ اخبار رنو

گروه خودروسازی رنو فرانسه در 134 کشور جهان فعال است است و محصولات آن در بیش از 12000 نمایندگی فروش می رود. رنو به عنوان یکی از برترین برند های فرانسوی در جهان، همیشه سعی کرده است تا از طریق توسعه مفاهیم نوآورانه، حمل و نقل را طرحی دوباره بخشد. محصولات این برند، با طراحی جذاب و اغوا کننده خود و به لطف تطبیق پذیری، متصل بودن و ویژگی های بصری، زندگی رانندگان را راحت می کنند. رنو همواره برای سهولت زندگی روزمره مشتریان در حال نوآوری است.

این شرکت که از خودروسازان پیشگام در زمینه حمل و نقل برقی است با فروش 95،985 دستگاه از سال گذشته تا پایان نوامبر 2020 توانسته است شرکتی پیشرو در فروش  خودروهای برقی در سرتاسر اروپا باشد. این رقم در مقایسه با سال گذشته 80٪ افزایش داشته است. آمار صعودی فروش خودروهای برقی نشان دهنده ارتباط محصولات رنو با طیف گسترده ای از نیازهای مشتریان است.

رنو زویی (Renault Zoe) در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک خودروی مفهومی توسط گروه خودروسازی رنو فرانسه معرفی شد و تنها به ۳ سال زمان نیاز داشت که از یک ایده به محصولی نهایی تبدیل شود؛ مشتریان و علاقمندان این خودروی فرانسوی هر روز افزایش می یابند و به همان نسبت نیز رنو به جذابیت های این محصولش اضافه می کند.

نسل سوم ZOE که در سال 2019 معرفی شد، با طراحی و ویژگی های جدید همچنان اتومبیل شماره یک سواری برقی در اروپا است. از ژانویه 2020 بیش از 84000 دستگاه رنو زویی فروخته شده است که تقریبا دو برابر بیشتر از سال 2019 است. این خودرو پیشروترین ماشین برقی در کشورهای بزرگ قاره سبز مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال است. نکته جالب توجه درباره این خودرو این است که بیش از 268،000 دستگاه از آن، از زمان معرفی در اروپا فروخته شده است.

دیگر محصول گروه خودروسازی رنو که توانسته است آمار درخشان فروشی از خود به ثبت برساند رنو کانگو Z.E. است. این خودرو پرچمدار بیشترین فروش در کلاس خودروهای سبک تجاری برقی از سال 2010 تاکنون است. از ابتدای سال جاری میلادی تا انتهای نوامبر 8،498  دستگاه رنو کانگو Z.E. ثبت نام شده که نشان دهنده این است که از هر 3 دستگاه خودروی LCV برقی فروخته شده در اروپا، یکی رنو کانگو برقی بوده است. گروه خودروسازی رنو از سال 2010 تاکنون 57.595 دستگاه از این محصول خود را در اروپا به فروش رسانده است.

رنو کانگو برقی دارای ابعادی مشابه نسخه بنزینی است و دارای توانی برابر با ۵۹ اسب بخار است. این ون برقی می تواند به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مهندسین رنو این محصول را به یک باتری ۲۲ کیلو وات ساعتی مجهز کرده اند که در یک سیکل ترکیبی می تواند ۱۷۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد؛ البته این اعداد بنا به شرایط جاده، دمای هوا، سرعت و مدل رانندگی متغیر است.

رنو توینگو برقی که به تازگی توسط این کمپانی فرانسوی معرفی شده است نیز توانست به مرجع جدید در کلاس خودروهای برقی کوچک شهری تبدیل شود و از آن زمان تعداد 1760 دستگاه از آن در اروپا به فروش رفته است. این خودرو به دلیل چابکی، مدولار بودن و بُرد  190 تا 270 کیلومتر درون شهری آن، بهترین وسیله برای رفت و آمد روزانه است.

ژیل نورمان، نایب رئیس ارشد خودروهای برقی و خدمات حمل و نقل گروه خودروسازی رنو فرانسه در این باره می گوید: " علی رغم وضعیت بهداشتی پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش وسایل نقلیه برقی با نرخ رشد حدود 70 تا 80٪ در بازارهای اصلی اروپا بسیار پویا باقی مانده است. فروش خودروهای برقی اکنون حدود 5٪ از کل بازار را تشکیل می دهد. بیش از 84000 دستگاه رنو ZOE از ژانویه سال 2020 فروخته شده است که نسبت به سال 2019 دو برابر شده است. فرانسه با فروش 33،000 دستگاه و آلمان با فروش بیش از 25،000 دستگاه رنو ZOE دو بازار اصلی هستند که این خودروی برقی در آنها فروخته شده است. رنو زویی در طول زمان تکامل خود به دلیل کارآمدی و برد پیمایش آن در کلاس خود خودرویی کاملا تحسین شده است و همه این موارد آن را به عنوان پر فروش ترین ماشین برقی در اروپا تبدیل کرده است. "

از دیگر محصولات برقی رنو می توان به رنو توئیزی با فروش 31 هزار دستگاه و خودروی ون رنو مستر Z.E. با توان حمل 3.5 تن بار اشاره کرد. رنو به لطف تخصص خود در ساخت خودروهای برقی اخیرا از رنو مگان eVision نیز رونمایی کرده است. این محصول روی پلتفرم CMF-EV که توسط اتحاد توسعه داده شده تولید می شود و نسخه تولیدی آن پاسخ رنو برای علاقمندان به خودروهای برقی در کلاس ماشین های سدان است.

این گروه خودروسازی اروپایی در کنار این محصولات برقی، خودروهای هیبریدی مانند رنو کلیو، رنو کپچر، رنو مگان و رنو آرکانا را نیز پیش از این معرفی کرده است.


کلید واژه ها: خودروی برقی رنو ZOE رنو کانگو رنو مستر محصولات رنو