۵ ستاره ایمنی برای رنو آرکانا

رنو آرکانا با توجه به معیارهای Euro NCAP ، ایمنی فعال و غیرفعال را در بالاترین سطح تضمین می کند.
۵ ستاره ایمنی برای رنو آرکانا
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۱:۰۲ اخبار رنو

رنو آرکانا به عنوان یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی رنو با ظاهر منحصر به فرد و قاطع خود در زمینه ایمنی خودرو نیز فوق العاده عمل کرده و توانسته است حداکثر امتیاز 5 ستاره را از تست بدنه ایمنی مستقل موسسه Euro NCAP به دست می آورد.

یورو اِن‌سی‌اِی‌پی از حروف اولیه واژگان انگلیسی European New Car Assessment Programme و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدیدی اروپایی تشکیل شده و نام موسسه ای است که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی که در قاره اروپا تولید یا مورد استفاده قرار می‌گیرند را اجرا می کند. این موسسه یکی از معتبرترین مراکز آزمون ایمنی خودروها در سراسر جهان است و نمراتی که این موسسه به ایمنی خودروها اعطا می‌کند، نقش پررنگی در بازاریابی موفق این محصولات دارد.

رنو آرکانا (Renault Arkana) در ابتدا در ماه اوت سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو و در کلاس کراس اوورهای کوپه معرفی شد. رنو آرکانا حاصل استراتژی نوین رنو و ترکیبی از ظرافت و استحکام است که نمایانگر چشم انداز پیش روی این خودروساز را نشان می دهد. با وجود اینکه این خودرو در کلاس کراس اوور کوپه دسته بندی می شود اما هدف رنو این است که انتظارات علاقمندان به خودروهای شاسی بلند را نیز برآورده سازد.

رنو آرکانا یک SUV  اسپرت، هیبریدی و جادار است و با کسب این نمره از آزمون Euro NCAP بالاترین سطح حفاظت از سرنشینان خود و سایر رانندگان را تضمین خواهد کرد؛ این خودرو یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه موجود در بازار است که نشان دهنده تعهد و دانش رنو در زمینه ایمنی خودرو نیز هست.

آرکانا نمونه دیگری از چگونگی ریشه مدرنیته و نوآوری در DNA رنو است. این خودرو ترکیبی در تمام سطوح است و کدهای کوپه و SUV را کاملاً ترکیب می کند و پاسخگویی را با قابلیت انعطاف پذیری ترکیب می کند. این یک انگیزه تازه برای بخش اصلی SUV جمع و جور است که هسته اصلی بازار اروپا است.

رنو آرکانای جدید با کسب حداکثر امتیاز 5 ستاره یورو NCAP به حلقه ایمن ترین وسایل نقلیه ملحق شده است.

رنو آرکانا همانند رنو کپچر جدید روی پلتفرم مدولار CMF-B  ساخته شده توسط اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی تولید شده است. رنو آرکانای جدید از ساختار بدنه بهینه، طراحی جدید صندلی ها و اتصال دهنده های کمربند ایمنی دارای پیش کشنده پایروتکنیک و محدود کننده بار، برای پشتیبانی بهینه از همه سرنشینان بهره می برد. رنو همچنین از فن آوری Fix4sure برای مهار عالی سرنشینان در صندلی های خود بهره می برد.

این فناوری یکی از ابداعات رنو است که برای جلوگیری از آسیب به قسمت سر و گردن در صورت سر خوردن سرنشین خودرو به زیر کمربند ایمنی توسعه داده شده است.

رنو آرکانا جدید با خطوط چابک و سبک منحصر به فرد و خاص خود، یک SUV خانوادگی واقعی است؛ آرکانا بسیار جادار و راحت، دارای فضای کافی و امکان نصب آسان صندلی های کودک در صندلی های عقب خودرو است.

این محصول دوست داشتنی رنو طیف کاملی از وسایل کمکی رانندگی برای راحتی و ایمنی بیشتر برای سرنشینان خودرو نیز به همراه خود دارد. اغلب تصادفات جاده به دلیل اشتباهات انسانی رخ می دهد. در نتیجه سیستم های پیشرفته همیار راننده با هدف خودکار شدن و تقویت سیستم های ایمنی خودرو توسعه یافتند.

یک از نوآوری هایی که رنو در محصولات خود استفاده می کند سیستم های پیشرفته همیار راننده یا ADAS ( Advanced driver-assistance systems ) نام دارد. ADAS سیستمی برای کمک به راننده در فراینده رانندگی است. وظیفه این سیستم ها افزایش امنیت خودرو و بطور کلی افزایش ایمنی جاده هاست.

رنو آرکانای جدید مجهز به آخرین نسل از وسایل کمکی رانندگی است. در میان این ADAS (سیستم های پیشرفته کمک راننده)، دستیار ترافیکی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار نقطه کور راننده، هشدار خروج از خط و دستیار نگه داشتن در خط، رانندگی ایمن و آرام را تضمین می کند. به عنوان مثال ترمز اضطراری فعال ، وقتی دوچرخه سواران و عابران پیاده شناسایی می شوند ، راننده را از وضعیت خطرناکی آگاه می کند و در صورت عدم واکنش راننده می تواند عمل کاهش سرعت را شروع کند. عامل ایمنی دیگر، افزایش دید و قابلیت دیده شدن خود ماشین است که به ویژه توسط یک دوربین 360 درجه و چراغ های جلوی 100٪  ال ای دی به صورت استاندارد ، فعال شدن چراغ جلو اتوماتیک و آینه دید داخلی الکترو کروماتیک حاصل می شود.

برخی از سیستم های ADAS که تا به امروز به کار گرفته شده اند عبارتند از: کروز کنترل انطباق پذیر که در آن سرعت مطابق با وضعیت ترافیکی جاده توسط کامیپوتر خودرو کم یا زیاد می شود. همچنین کنترل روشنایی انطباق پذیر همانند چرخش نور در پیچ ها، سیستم ترمز ضد قفل چرخها (ABS)،  پارک خودکار خودرو، سیستم ناوبری خودرو به کمک GPS، سیستم دید در شب، شناسایی نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف، شناسایی خواب آلودگی راننده، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم دستیار ترمز اضطراری، کنترل شیب و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک از دیگر موارد سیستم های ADAS هستند.

این فن آوری های کمک رانندگی در هر شرایط آب و هوایی، در روز یا شب، هنگام سبقت گرفتن یا تغییر مسیر، در شهر یا هنگام پارک، همه به نفع ایمنی بیشتر خودرو و سرنشینان آن عمل می کنند. این فناوری ها به آرامش خاطر بیشتر و خطر کمتر منجر می شود خواه شما در وسیله نقلیه به عنوان راننده یا مسافر باشید یا در خارج به عنوان عابر پیاده یا مسافر یک وسیله نقلیه دیگر حضور داشته باشید.

بنابراین رنو آرکانا با توجه به معیارهای Euro NCAP ، ایمنی فعال و غیرفعال را در بالاترین سطح تضمین می کند. این رتبه بندی 5 ستاره نشان دهنده تخصص رنو در این زمینه و تعهد آن در ارائه وسایل نقلیه نوآورانه، قابل اعتماد و ایمن تر است.


کلید واژه ها: محصولات رنو شاسی بلند رنو رنو آرکانا Renault ARKANA