رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

گروه خودروسازی رنو چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که از نیمه اول آینده میلادی نسخه ویژه بازار اروپای رنو آرکانا را تولید و به برخی کشورهای این قاره عرضه خواهد کرد.
رنو آرکانا به بازار اروپا می رود
۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۴ اخبار رنو

رنو حدوداً یکسال پس از عرضه رنو آرکانا در بازار روسیه اعلام کرد که به زودی این خودروی شاسی بلند کامپکت خود را به بازارهای قاره سبز عرضه خواهد کرد. رنو آرکانا (Renault Arkana) در ابتدا در ماه اوت سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو و در کلاس کراس اوورهای کوپه معرفی شد.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

رنو آرکانا حاصل استراتژی نوین رنو و ترکیبی از ظرافت و استحکام است که نمایانگر چشم انداز پیش روی این خودروساز را نشان می دهد. با وجود اینکه این خودرو در کلاس کراس اوور کوپه دسته بندی می شود اما هدف رنو این است که انتظارات علاقمندان به خودروهای شاسی بلند را نیز برآورده سازد.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

این خودرو در ماه می سال گذشته به بازار کشور روسیه عرضه شد و خیلی زود توانست علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. گروه خودروسازی رنو فرانسه همچنین به کمک شریک کره ای خود یعنی رنو سامسونگ موتورز نسخه ویژه این کشور آسیایی را با نام سامسونگ ایکس ام ۳ را نیز اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

گروه خودروسازی رنو چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که از نیمه اول سال آینده میلادی نسخه ویژه بازار اروپای رنو آرکانا را تولید و به برخی کشورهای این قاره عرضه خواهد کرد.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

این خودروی ویژه اروپا همانند نسخه عرضه شده در بازار کره جنوبی از پتلفرم ماژولار CMF-B بهره می برد که پیش از این در آخرین مدل های عرضه شده رنو کلیو و رنو کپچر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه قرار است نسخه ویژه اروپای رنو آرکانا همچنان در سایت تولیدی این گروه خودروسازی در بوسان کره جنوبی تولید شود. تفاوت نسخه اروپایی رنو آرکانا با مدل عرضه شده در بازار روسیه نوع پلتفرم مورد استفاده است؛ مهندسین رنو برای نسخه روسی این خودرو از پلتفرم B0+ بهره برده اند که در خودروی رنو داستر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

فرانسوا لوران ، مدیر برنامه آرکانا ، درباره این محصول جدید بازار اروپا می گوید: "آرکانا نمونه دیگری از چگونگی ریشه مدرنیته و نوآوری در DNA رنو است. این خودرو ترکیبی در تمام سطوح است و کدهای کوپه و SUV را کاملاً ترکیب می کند و پاسخگویی را با قابلیت انعطاف پذیری ترکیب می کند. این یک انگیزه تازه برای بخش اصلی SUV جمع و جور است که هسته اصلی بازار اروپا است."

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

با این وجود تفاوت هایی میان نسخه های اروپایی و کره ای رنو آرکانا نیز وجود دارد؛ نسخه های قابل عرضه در اروپا شامل پیشرانه های تمام هیبریدی ۱۴۰ اسب بخاری E-Tech و همچنین مدل های بنزینی TCe 140 و TCe 160توربوشارژر خواهد بود. مدل اخر از یک باتری کمکی ۱۲ ولت میکرو هیبریدی نیز برخوردار است.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

سیستم خود شارژ شونده E-Tech که پیش از این در رنو کلیو نیز مورد استفاده قرار گرفته است از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱.۶ لیتری، دو موتور برقی و جعبه دنده چند حالته بدون کلاچ نوآورانه تشکیل شده است. این پیشرانه همیشه در حالت برقی شروع به کار می کند و گفته می شود سیستم E-Tech هیبرید می تواند تا ۸۰ درصد نیاز رانندگی در شهر را برآورده سازد و به این ترتیب انتشار آلاینده دی اکسید کربن و همچنین مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

دو پیشرانه میکرو هیبریدی هرکدام دارای یک واحد بنزینی توربو چهار سیلندر ۱.۳ لیتری با گیربکس دو کلاچه EDC و یک سیستم استارت دینام با یک باتری ۱۲ ولت لیتیوم یونی است که در زیر صندلی مسافر قرار گرفته است.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

تفاوت دیگر این محصول اروپایی با سامسونگ XM3 ارائه تریم رنو آرکانا آر.اس. لاین است که با رنگ بدنه نارنجی والنسیا، تزئینات بیرونی مشکی و دودی، سپر جلوی اسپورت تر با تیغه ایرودینامیکی الهام گرفته از فرمول یک و نوارهای قرمز رنگ و همچنین رینگ های منحصر به فرد جدید عرضه می شود. از دیگر به روز رسانی های این نسخه می توان به نشان R.S. روی گلگیر جلو، خروجی دوگانه اگزوز از جنس کروم و اسکید تیره تر اشاره کرد. در کابین نسخه آر.اس لاین نیز داشبورد با جنس فیبر کربن و تزئینات روی درها و دسته دنده نام برد.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

رنو آرکانا همانند سامسونگ XM3 از کابین بسیار مدرن با تکنولوژی بالا بهره می برد؛ استفاده از صفحه نمایش ۴.۲، ۷ یا ۱۰ اینچی به همراه ایزی لینک که با اندروید اتو و اپل کارپلی سازگار است از نمونه های برجسته قابل اشاره در کابین رنو آرکانا است.

رنو آرکانا به بازار اروپا می رود

گروه خودرو سازی رنو بسته به سطح تریم انتخابی این محصول خود را با انواع و اقسام سیستم های رانندگی، پارکینگ و ایمنی همیار راننده ارائه می کند که از آن جمله می توان به سیستم رانندگی نیمه خودکار در ترافیک و بزرگراه، سیستم ترمز اضطراری فعال، هشدار نقاط کور راننده، هشدار انحراف از خطوط جاده، دوربین ۳۶۰ درجه و دیگر سیستم های مدرن اشاره کرد.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو آرکانا Renault ARKANA شاسی بلند رنو