آلپین به سوی تولید خودروهای برقی می رود؟

با شتاب گرفتن حرکت به سمت تولید خودروهای برقی به نظر می رسد که مدیران آلپین هم به فکر تولید چنین محصولی افتاده اند.
آلپین به سوی تولید خودروهای برقی می رود؟
۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵ اخبار رنو

شرکت خودروسازی آلپین یکی از شرکای تجاری و زیرمجموعه های گروه خودروسازی رنو فرانسه است که به تولید خودروهای اسپورت و سرعتی شهرت دارد. این کمپانی در سال 1955 توسط ژان ردل در فرانسه تاسیس شد و در سال 1973 به مالکیت رنو درآمد.

این کمپانی خودروسازی با ساخت آلپین A110 توانست بار دیگر در میان رقبای این کلاس خودرویی عرضه اندام کند.

با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت حفظ محیط زیست بسیاری از شرکت های خودروسازی به سمت ساخت خودروهای برقی حرکت کردند و در این میان رنو فرانسه را باید جزو پرچمداران طراحی و تولید این خودروها دانست. خودروهای برقی رنو همانند رنو ZOE مدت هاست که پرفروش ترین خودروهای برقی قاره اروپا هستند.

با شتاب گرفتن حرکت به سمت تولید خودروهای برقی به نظر می رسد که مدیران آلپین هم به فکر تولید چنین محصولی افتاده اند. نایب رئیس ارشد بخش مهندس رنو اخیرا در گفتگویی با اخبار صنعت خودروسازی اروپا گفت که پلتفرم CMF-EV این گروه خودروسازی می تواند زیربنای ساخت خودروهای برقی با عملکرد بالای شرکت آلپین باشد.

ژل لو بورگن با اینکه جزئیات زیادی درباره این موضوع ارائه نکرده است اما تایید کرد که شرکت آلپین و در راس آن گروه خودروسازی رنو فرانسه در نظر دارد که از این معماری برای ساخت محصولی جدید بهره گیرد. وی همچنین معتقد است که خودروهای برقی شرکت آلپین ها دارای موتورهای برقی قدرتمندتری باشند ، اما گفت که خیلی زود است که در مورد مشخصات خاص آنها صحبت کنیم.

آلپاین A110

پلتفرم CMF-EV با همکاری مشترک نیسان ژاپن، دیگر شریک تجاری رنو توسعه یافته است و برای حمایت از مجموعه ای از وسایل نقلیه برقی آینده از جمله نسخه تولیدی خودروی مگان eVision  استفاده خواهد شد.

این معماری با در نظر گرفتن انعطاف پذیری طراحی شده است و گفته می شود قادر به جای دادن وسایل نقلیه با طول بین 4000 میلی متر تا 4700 میلی متر خواهد بود. برای بیان این موضوع ، این پلت فرم می تواند زیر بنای همه چیز از Zoe گرفته تا رنو مگان باشد.

رنو مگان eVision

گزارش شده است که این پلتفرم با سه بسته مختلف باتری ارائه می شود که ظرفیت 40 کیلووات ساعت ، 60 کیلووات ساعت و 87 کیلووات ساعت دارند. باتری سایز متوسط به گونه ای تنظیم شده است که در هنگام حرکت در مسیرهای شهری و بین شهری تا 450 کیلومتر پیمایش داشته باشد و این در حالی است که در مسیرهای آزادراهی و با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت می تواند تا 300 کیلومتر را در هر بار شارژ کامل باتری بپیماید.

احتمالا در سال 2021 اخبار بیشتری درباره این خودرو خواهیم شنید، با این حال لو بورگن معتقد است که خودروهای برقی مبتنی بر این پلتفرم گرانتر از نمونه های با پیشرانه احتراق داخلی آنها باشد زیرا وی معتقد نیست که حداقل تا یک دهه دیگر خودروهای برقی از نظر مقرون به صرفه بودن به برابری خودروهای با سوخت فسیلی برسند. همانطور که گفته شد، قیمت باتری در حال کاهش است و استفاده از این پلتفرم مشترک در اتحاد رنو- نیسان- میتسوبیشی باید به کاهش هزینه ها کمک کند.

 


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی رنو ZOE رنو مگان