رنو تلیسمان اینیشیال پاریس (Renault Taliman Initiale Paris)

طراحی و تولید رنو تلیسمان به عنوان یک سدان لوکس را باید نقطه عطفی در کارنامه این خودروساز فرانسوی دانست. حضور لورن ون دن آکر به عنوان ریاست بخش طراحی خودروهای رنو توانست تعاریف جدید و زیبایی را در بعد طراحی به خودروهای رنو بیاورد.

رنو تالیسمان اینیشیال پاریس

رنو تلیسمان به عنوان یک سدان خانوادگی خیلی زود توانست در بازار خودروهای هم کلاس خود عرض اندام کند و چشم‌ها را خیره سازد؛ این خودرو در کنار محصولات جدید همچون رنو کولیوس که از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌بردند در بازار کشورهای مختلف حضور پیدا کردند و به دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات مناسب و البته در کنار آن طراحی شیک و جوان پسند محبوب بسیاری از علاقمندان خودرو شدند. رنو تلیسمان همچنین توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. این خودرو در بازار خودرویی کشورمان نیز وارد شد و توانست عملکرد موفقی داشته باشد.

شرکت خودروسازی رنو پس از این عملکرد موفقیت آمیز رنو تالیسمان تصمیم گرفت نسخه ویژه ای از آن را با نام Initiale Paris آماده و به طور محدود به برخی بازارها عرضه کند. اینیشیال پاریس در واقع مانند امضایی است که این گروه خودروسازی بر روی برخی از مدل‌های مهم و موفق از خودروهای خود همانند رنو کلیو، رنو اسپس، رنو تالیسمان و رنو تالیسمان استیشن گذاشته است. خودروهای اینیشیال پاریس بر روی بهترین بودن و روح برند رنو متمرکز شده‌اند.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس

از برخی وجوهی که محصولات اینیشیال پاریس را متمایز می‌کند به طراحی متمایز این محصولات اشاره کرد. حس محصولات اینیشیال پاریس در تمام جزئیات خودروهای این طیف از محصولات رنو دیده می‌شود. رنگ آمیزی، مواد اولیه به کار رفته در ساخت و تجهیزات و امکانات این خودروها همگی در راستای تولید محصولی با بالاترین درجه راحتی انتخاب شده‌اند.

کیفیت ساخت و پرداخت نهایی این محصولات نیز موردی است که در اولین برخورد با رنو تلیسمان اینیشیال پاریس کاملاً به چشم می‌آید. مهندسین رنو در طراحی و ساخت این محصول بالاترین درجه راحتی برای مصرف کننده را در نظر گرفته‌اند؛ در واقع ساخت رنو تالیسمان اینیشیال پاریس به خدمت گرفتن هنر برای توجه به مصرف کننده بوده است.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس

در طراحی و ساخت کابین محصولات اینیشیال پاریس از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده شده است. روکش صندلی‌های رنو اینیشیال پاریس از چرم ناپا (Nappa) است تا علاوه بر راحتی و ارگونومی ذاتی رنو تالیسمان المان زیبایی بیشتری به این جنتلمن فرانسوی افزوده شود.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس تصمیم دارد هر سفر را به لحظه‌ای منحصر به فرد برای سرنشینان خودرو تبدیل کند و تعریف تازه ای از سواری خودرو ارائه دهد. این محصول رنو علاوه بر استفاده از صندلی‌های کاملاً ارگونومی از کابینی جادار و متمایز بهره می‌برد دارای نورپردازی داخلی، نورپردازی بدرقه و آینه‌های تاشوی برقی است. صندلی‌های رنو تلیسمان اینیشیال پاریس به حافظه وضعیت استقرار راننده مجهز است و یک صفحه نمایش لمسی در مرکز داشبورد آن قرار گرفته است. به علاوه اینکه پس از اینکه خودرو در وضعیت پایان سفر قرار گرفته صندلی راننده حدود پنج سانتیمتر به عقب می‌آید تا پیاده شدن راننده را تسهیل کند. رنو تالیسمان اینیشیال پاریس پس از شروع به حرمت به صورت خودکار درب‌ها را قفل می‌کند.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس

شایان ذکر است که صندلی‌های جلوی رنو تالیسمان اینیشیال پاریس مجهز به ماساژور، گرمکن و سردکن نیز هستند تا بی توجه به دمای محیط آرامش را برای سرنشینان به همراه داشته باشد. همچنین این صندلی‌ها به صورت برقی قابلیت تنظیم دارند و تا ۶ حالت را به حافظه خود می‌سپارد.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس فضای کافی را برای وسایل همراه سرنشینان در اختیار دارد. به علاوه اینکه در قسمت زیرین کنسول وسط آن یخچالی وجود دارد که می‌تواند نوشیدنی یا اقلام دیگر را در آن قرار داد. به طور کلی فضایی حدود ۲۵ لیتر در داخل کابین برای وسایل سرنشینان لحاظ شده است. صندوق عقب رنو تالیسمان اینیشیال پاریس نیز ۶۰۸ لیتر فضا دارد و برای باز کردن آن کافی است تنها پای خود را زیر سپر عقب خودرو نگه دارید و به این ترتیب درب صندوق عقب به آسانی و به صورت خودکار باز خواهد شد.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس

این محصول متمایز رنو از سیستم تهویه خودکار بهره می‌برد و دیگر نیازی نیست که سرنشینان نگران بخار گرفتن شیشه‌های خودرو باشیند. سیستم تعبیه شده در رنو تالیسمان اینیشیال پاریس به صورت هوشمند سطح رطوبت داخل کابین را اندازه گیری و آن را تنظیم می‌کند. ضمناً سرنشینان خودرو می‌توانند با استفاده از صفحه نمایش سیستم R-Link خودرو کیفیت و وضعیت هوای داخل کابین را بهبود بخشند.

رنو این محصول خود را به سنسور سنجش کیفیت هوای کابین نیز مجهز کرده است و به لطف این حسگر خودرو به صورت خودکار و با استفاده از فیلترهای خود میکرو ذرات موجود در کابین را از بین می‌برد تا کیفیت هوای کابین به طرز شگفت انگیز ارتقا پیدا کند. این فیلترها مانع ورود گازهای خروجی اگزوز، غبار و آلودگی‌های محیطی به داخل کابین می‌شود. حتی در صورت ورود اتفاقی این مواد به داخل کابین سیستم تهویه هوشمند خودرو آنها را شناسایی کرده و به صورت خودکار سیستم را فعال می‌کند.

رنو تلیسمان اینیشیال پاریس

رنو تالیسمان اینیشیال پاریس ۵ حالت رانندگی را از طریق سیستم مالتی سنس رنو ارائه می‌دهد:

- حالت ورزشی یا اسپورت برای دوستداران سرعت
- حالت اقتصادی یا ECO برای تنظیم کردن وضعیت موتور و کاهش مصرف سوخت
- حالت راحتی یا Comfort برای رانندگی نرم و با آرامش
- حالت انتخابی برای تنظیمات مورد نظر راننده
- حالت خنثی برای اینکه راننده به مهارت خود متکی باشد.

https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/master/vehicules/talisman-lfd-ph1/caracteristiques/comfort/renault-talisman-lfd-ph1-features-comfort-004.jpg.ximg.l_4_m.smart.jpg

گروه خودروسازی رنو از سیستم ۴ چرخ فرمان پذیر خود موسوم به 4CONTROL در رنو تالیسمان اینیشیال پاریس بهره برده است. این سیستم زاویه چرخش چرخ‌ها را در برای بهینه‌ترین و ایمن ترین حالت تنظیم می‌کند. البته به لطف مهندسان رنو شعاع چرخش چرخ‌های عقب به ۳.۵ درجه افزایش پیدا کرده است.

رنو تالیسمان اینیشیال پاریس از سیستم مدیریت لرزش پیشرفته نیز برخوردار است تا بنا بر حالت رانندگی و شرایط جاده رفتار سیستم تعلیق خودرو را مدیریت کند. این سیستم با تحلیل مداوم شرایط جاده، سرعت خودرو، وضعیت چرخ‌ها و فشار روی پدال‌ها وضعیت خودرو را مدیریت می‌کند. نورپردازی داخل خودرو و صفحه کیلومتر شمار بنا بر انتخاب راننده می‌توان بین رنگ‌های آبی، قرمز، سبز، قرمز تیره و بنفش تغییر کند.

https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/master/vehicules/talisman-lfd-ph1/caracteristiques/comfort/renault-talisman-lfd-ph1-features-comfort-005.jpg.ximg.l_4_m.smart.jpg

از دیگر امکانات پرشمار رنو تالیسمان اینیشیال پاریس می‌توان به سیستم آر-لینک نسل دوم رنو، دستیار پارک آسان رنو، سیستم صوتی پیشرفته با بلندگوهای BOSE، دستیار حرکت در سربالایی، کارت هندزفری، کروز کنترل خودکار متناسب با سرعت خودروهای دیگر، آینه وسط هوشمند و چراغ‌های جلوی هوشمند با قابلیت چرخش اشاره کرد.

رنو تالیسمان اینیشیال پاریس پس از بررسی در ۴ زمینه حفاظت از بزرگسالان، حفاظت از کودکان، حفاظت از عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی در آزمون‌های مؤسسه EURONCAP توانسته است ۵ ستاره ایمنی را با بهترین نمرات کسب کند. این خودرو در ایمنی فعال و ایمنی غیرفعال وضعیت فوق العاده ای دارد. استفاده از کیسه‌های هوا، کمربندهای ایمنی، استفاده از سپرهایی که آسیب کمتری به عابرین پیاده وارد می‌کند و سیستم‌های کمکی پیشرفته تنها بخشی از امکانات ایمنی رنو تالیسمان اینیشیال پاریس هستند.

رنو تالیسمان اینیشیال پاریس همچنین از سیستم VISIO رنو بهره می‌برد؛ در این سیستم با نصب یک دوربین در جلوی شیشه خودرو سه هشدار عملکرد به راننده داده می‌شود:

- شناسایی علائم راهنمایی و هشدار عبور از سرعت مطمئنه
- هشدار عبور از خط
- تعویض خودکار وضعیت نور خودرو از نور بالا به نور پایین و بالعکس

به علاوه رنو تالیسمان اینیشیال پاریس از هشدار فاصله ایمن با خودرو جلویی، هشدار شناسایی نقاط کور راننده و صندلی‌های مجهز به سیستم ISOFIX بهره می‌برد.

کلید واژه ها: محصولات رنو رنو تالیسمان سدان رنو تاریخچه رنو تالیسمان رنو تلیسمان اینیشیال پاریس Talisman Initiale Paris