رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

گروه رنو به صورت رسمی خبر رونمایی از نسخه ۲۰۲۰ رنو تالیسمان را اعلام کرده است؛ این خودرو فیس لیفت شده، خودروی سایز متوسط این برند اروپایی است که با بدنه واگن استیشن نیز به بازار خودرویی برخی کشورها عرضه شده است.
رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۸ اخبار رنو

رنو تالیسمان یکی از محبوب ترین خودروهای سدان تولید شده توسط گروه خودروسازی رنو فرانسه است که از زمان معرفی خود در سال 2015 به دست کارلوس گون، مدیرعامل وقت رنو تاکنون توانسته به موفقیت های زیادی در سرتاسر دنیا دست پیدا کند.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

این خودرو که توسط لورن ون دن آکر، نایب رئیس ارشد طراحی گروه خودروسازی رنو فرانسه طراحی شده از پرچمداران زبان طراحی جدید این خودروساز است که امضای آن استفاده از چراغ های ال ای دی PureVision با طراحی C شکل در قسمت جلوی خودرو است.

رنو تالیسمان روی پلتفرم CMF-CD که به صورت مشترک توسط رنو و نیسان طراحی و تولید گشته ساخته شده است. رنو تالیسمان جانشین رنو لاگونا شد اما طول آن کمی از این خودرو بلندتر و مرکز ثقل آن پایین تر است. مهندسین رنو در توسعه این خودرو تمرکز خود را بر روی طراحی زیبا و تجهیزات و راحتی آن قرار دادند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار کلاس خودروهای سدان را از آن خود کنند.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

اکنون گروه رنو به صورت رسمی خبر رونمایی از نسخه 2020 رنو تالیسمان را اعلام کرده است؛ این خودرو فیس لیفت شده، خودروی سایز متوسط این برند اروپایی است که با بدنه واگن استیشن نیز به بازار خودرویی برخی کشورها عرضه شده است.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

مطابق اعلام رنو، تالیسمان مدل 2020 به روز رسانی ها و بهبودهایی را به خود دیده است؛ گرچه معمولا پیدا کردن این اختلافات به دلیل ظرافت بیش از حد آنها کمی دشوار است. قسمت جلویی خودرو از یک جلو پنجره بازطراحی شده بهره می برد و علاوه بر این اصلاحاتی در سپر و چراغ های ال ای دی خودرو به چشم می خورد.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

مهندسین رنو در طراحی نمای تالیسمان 2020 نیز به استفاده کامل از چراغ های LED روی آورده اند اما این بار این چراغ ها توسط نوار کرومی تزئین شده است و چراغ های راهنمای خودرو نیز از طراحی پویاتری بهره مند شده اند؛ این در حالی است که آنتن کوسه ای جدیدی روی سقف خودرو نیز به چشم می خورد. گروه خودروسازی رنو، در کنار این تغییرات، از طیف رنگ های جدید خاکستری بالتیک، قرمز وینتیج، خاکستری هایلند و همچنین رینگ های با طراحی جدید و سایزهای 17 تا 19 اینچی برای مدل 2020 تالیسمان رونمایی کرده است.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

رنو تالیسمان 2020 همچنین دارای چراغهای LED تطبیق پذیر با فناوری ماتریس LED به صورت انتخابی است. این تکنولوژی هنگام نزدیک شدن افراد به وسیله نقلیه ، با ایجاد روشنایی مرحله به استقبال راننده می رود.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

تغییرات مهندسین فرانسوی رنو به کابین این سدان لوکس نیز راه پیدا کرده است. نسخه 2020 رنو تالیسمان اکنون از جا لیوانی های بزرگتر، آینه وسط الکتروکرومیک بدون فریم، شارژر بی سیم تلفن هوشمند در کنسول وسط و صفحه شماره گیری باز طراحی شده بهره می برد. همچنین اکنون یک نمایشگر 10.2 اینچی جدید نیز درون خودرو عرضه شده است از قابلیت های سفارشی سازی زیادی برخوردار است و در کنار آن صفحه نمایش 9.3 اینچی قرار گرفته که سیستم اطلاعاتی – سرگرمی ایزی لینک رنو به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی را در اختیار راننده و سرنشینان خودرو قرار می دهد.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

نسخه پایه رنو تالیسمان 2020 همچنین از روکش صندلی با مواد جدیدی برخوردار است. مشتریان می توان بین سه رنگ چرم ریورا روکش مورد نظر خود را انتخاب کنند و این در حالی است که در مدل های اینیشیال پاریس دو نوع چرم Nappa برای مشتریان قابل انتخاب است. در تزیین داخل کابین این مدل بیشتر از جزییات کروم استفاده شده و علاوه بر این نورپردازی داخلی جدیدی نیز به خودرو اضافه شده است. همچنین طراحان رنو در پرداخت نهایی داشبورد و درهای مدل های اینیشیال پاریس از چوب بهره گرفته اند.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

دامنه سیستم های ایمنی فعال در رنو تالیسمان 2020 ارتقا یافته و اکنون سیستم رانندگی خودرکار سطح 2 به نام "همراه بزرگراه و ترافیک سنگین" در آن تعبیه شده است. این فناوری بین سرعت های صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت فعال می شود و حتی می تواند بدون اینکه راننده کوچکترین کاری انجام دهد خودرو را متوقف کند.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

رنو تالیسمان همچنان تنها خودروی این کلاس است که از سیستم چهار چرخ فرمان پذیر بهره می برد که البته در مدل های بالای آن قابل انتخاب است. این سیستم که رنو آن را 4Control نامیده است با کمک فنرهای انطباق پذیر همکاری می کند تا نهایت پایداری و راحتی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان آورد.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

از امکانات این خودروی سدان لوکس رنو می توان به فرمان برقی، رینگ های ۱۷ اینچی، حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort، سنسور پارک در جلو و عقب خودرو، سیستم هشدار نقطه کور راننده، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی ها، سیستم پارک خودکار یا اتوپارک، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو( HUD )، دوربین ۳۶۰ درجه، ماساژور، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و کروز کنترل انطباق پذیر اشاره کرد.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

رنو تالیسمان از سیستم صوتی قدرتمند BOSE یا ۱۳ بلندگو استفاده می کند تا کیفیت صدایی تولید به اندازه خود خودرو خوب و با کیفیت باشد.

دامنه موتور با جدیدترین موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری چهار سیلندر در مدل TCe 160 به روز شده است ، که منحصراً با گیربکس هفت سرعته دو کلاچ ارائه می شود. این موتور 158 اسب بخار توان و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مدل دیگر که قوی تر است TCe 225 نام دارد که از پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که پیش از این در رنو مگان RS و Alpine A110 مورد استفاده قرار گرفته و 222 اسب بخار  قدرت دارد و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند؛ این پیشرانه نیز به گیربکس هفت سرعته دو کلاچ وصل می شود.

رنو تالیسمان ۲۰۲۰ رسما معرفی شد

گروه خودروسازی رنو فرانسه علاقمندان به خودروهای دیزلی را نیز از یاد نبرده است و دو پیشرانه دیزلی را عرضه کرده است؛ اولی یک پیشرانه 1.7 لیتری چهار سیلندر با قدرت های 117 اسب بخار یا 148 اسب بخار است که با جعبه دنده 6 سرعته دستی همراه است. همچنین یک نسخه دیگر 2 لیتری نیز ارائه می شود که از قدرت 158 یا 197 اسب بخاری بهره مند است.

پیش از این قرار بود که رنو تالیسمان 2020 در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو امسال به صورت رسمی رونمایی شود. البته با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا اخباری مبنی بر احتمال لغو این نمایشگاه به گوش می رسد.


کلید واژه ها: رنو تالیسمان محصولات رنو Renault Talisman