ون دن آکر از رنو و ایده هایش می گوید

گروه خودروسازی رنو قرار است ظرف ۱۸ ماه آینده از دو خودروی برقی رونمایی کند که یکی از آنها نسخه تولید شده از خودروی مفهومی اسپرینگ داچیا است.
ون دن آکر از رنو و ایده هایش می گوید
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۸ اخبار رنو

خانواده خودروهای برقی گروه خودروسازی رنو فرانسه ظرف 18 ماه آینده با ورود برادر بزرگتر زویی جدید، توسعه پیدا خواهد کرد؛ تصاویری که از این خودرو به نشریات راه پیدا کرده است نشان می دهد که به زودی محصولی با طراحی منحصر به فرد را خواهیم دید.

لورن ون دن آکر، رئیس بخش طراحی گروه رنو در پاسخ به پرسشی درباره طراحی خودروی برقی بعدی رنو و اینکه آیا ظاهر آن شبیه به زویی جدید یا خودروی مفهومی رنو مورفوز خواهد بود گفت که امیدوار است چیزی شبی به مورفوز را شاهد باشیم.

لورن ون دن اکر- رنو مورفوز

وی درباره طراحی موفوز گفت: "مورفوز تمرین هیجان انگیزی بود چرا که من می خواستم مطمئن شوم که خودروی برقی ما شخصیت بزرگی دارد حتی اگر ممکن است آنها ویژگی های معمول یا عناصر معمول یک ماشین سنتی مانند یک جلو پنجره بزرگ را نداشته باشند؛ عناصر سنتی که شما با آن به یک وسیله نقلیه چهره می بخشید."

وی گفت: "اگر فرصتی برای دیدن مورفوز در پیش نمایش ها داشتید ، یک شبح کاملاً براق با بسیاری از روش های آیرودینامیکی در قسمت عقب آن موجود است و فکر می کنم این نشانه های از آینده است."

رنو مورفوز

گروه خودروسازی رنو قرار است ظرف 18 ماه آینده از دو خودروی برقی رونمایی کند که یکی از آنها نسخه تولید شده از خودروی مفهومی اسپرینگ داچیا است. خودروی دیگر نیز نسخه تولید شده رنو مورفوز است که از پلتفرم خودروهای برقی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی با کد CMF-EV استفاده خواهد کرد که پیش از این در خودروی مفهومی نیسان آریا از آن بهره گرفته شده بود.

با وجود اینکه تاکنون اطلاعات و آماری درباره ظرفیت پیمایش این خودروهای برقی جدید رنو ارائه نشده است اما انتظار داریم که باتری با ظرفیتی کافی برای پیمایش حدود 500 کیلومتر در هر بار شارژ در آنها تعبیه شود. آنچه که تاکنون مشخص است استفاده از پلتفرم CMF-EV در این خودروها است که این امکان را فراهم می کند تا محصولاتی به صورت محور متحرک جلو یا چهار چرخ متحرک را در  بازار ببینیم.

خودروی تولید مورفوز قابلیت تغییر بدنه که در نسخه مفهومی معرفی شد را نخواهد داشت چرا که به گفته ون دن آکر هنوز چند سالی برای استفاده از چنین ظرفیتی زمان نیاز است. با این حال ون دن آکر اشاره کرده است که این خودرو همانند نسخه مفهومی یک SUV یا شاسی بلند است. وی می گوید: "مورفوز قطعا برای ما یک نقطه عطف است...اگر قرار باشد که خودروی برقی متفاوتی داشته باشیم، چگونه و به چه شکل خواهد بود؟"

ون دن آکر ادامه می دهد: "به ناچار، هنگامی که شروع به افزودن طیف وسیعی از خودروهای برقی به خطوط تولید خود کردیم، برخی از وسایل نقلیه دیگر باید از آنجا بروند زیرا ما نمی توانیم همه اینها را همزمان توسعه دهیم. رنو مگان در بخشی است که به طور فزاینده ای تحت فشار است. شما باید پول خود را جایی قرار دهید که آینده بازار باشد."

"وقتی به خودروهای برقی می رسید، اوضاع تغییر می کند و نسبت خودروها تغییر خواهد کرد. من فکر می کنم ما هنوز هم برای SUV ها بازار خوبی داریم، زیرا آنها بسیار کارآمد شده و بسیار جذاب هستند و این تنها نسبت است که در سطح جهانی دارای خواهان است."

ظاهر شاسی بلند کوپه رنو موفوز احتمالا به خط تولید راه یابد و این در حالی است که ون دن آکر وعده فضای بیشتر در نسخه های با پیشرانه احتراق داخلی آن را داده است. وی می گوید: "فکر می کنم متوجه خواهید شد که هرچه ما بیشتر به سوی خودروهای برقی حرکت کنیم باید ارتفاع خودروها کمتر شوند چرا که نیاز داریم آیرودینامیک را برای افزایش میزان پیمایش خودرو افزایش دهیم. در همین حال به دلیل تناسب خودروهای برقی، کابین و محور خودرو باید از نظر طولی افزایش یابند که خوب است چرا که می توان فضای بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. در نتیجه در آینده خودروهایی را خواهیم دید که از نظر ارتفاع چیزی میان شاسی بلند ها و سدان ها هستند چرا که به هر حال پک باتری در کف خودرو قرار دارد."

"در واقع به دلیل اینکه خودروهایی با طول محور نسبتا بلندتر داریم ابعاد کلی آنها جمع و جورتر خواهد بود. از قضا جالب است که می توانید یک اتومبیل با اندازه اتاق B بدست آورید ، اما فضای داخلی آن B پلاس است یا ابعاد اتاق C است اما فضای داخلی  C پلاس است بنابراین از بسیاری جهات بسیار کارآمد است."

در حالی که مورفوز تغییر فلسفه طراحی خودروهای برقی رنو را نشان می دهد ، ون دن آکر نشان داد که دوست دارد آخرین نسخه رنو زویی را جسورانه تر کند.

وی در این مورد گفت: "با Zoe دوست داشتم خیلی فراتر از این حرکت کرده باشم اما ما سرمایه گذاری زیادی در زمینه فضای داخلی و طراحی برقی خودرو کردیم. وقتی با آن رانندگی می کنید ، دنیای دیگری نسبت به اولین Zoe است و یک ماشین بسیار پخته تر شده است. ما آن را اینطوری نگه داشته ایم، زیرا هنوز هم کسب درآمد از خودروهای برقی بسیار سخت است."

"ما خوش شانس بودیم که نسل دوم رنو زویی را تولید کردیم و در موقعیت تجاری قرار داریم یک خودرو در این کلاس خودرویی به نفع ما بوده است؛ بازاری که برای مدت زیادی رقابتی در آن وجود نداشت و اکنون رقبا در حال پای گذاشتن در میدان هستند."

ون دن آکر همچنین درباره اهمیت شخصی سازی محصولات برای رنو و  مشتریانش صحبت کرده و اشاره می کند که این موضوع بخشی از رنو مورفوز نیز خواهد بود.

وی می گوید: "شخصی سازی کاملا در برند ما جا افتاده است؛ ما می خواهیم تا هر اندازه که می توانیم مشتریان را راضی نگه داریم. در مورد خودروهای کوچکتر مانند توئینگو، کلیو و کپچر، ما همیشه تلاش کرده ایم که آنها را به خودروهایی قابل شخصی سازی در کلاسشان قرار دهیم و این موضوع برای ما بسیار خوب عمل کرده است."

"مردم دوست دارند کمی به آنها بها داده شود؛ اگر فقط اندکی تغییرات مدنظر خود را در خودروی خود اعمال کنید بسیار عالی خواهد بود. اگر کت و شلوار بپوشید شبیه بقیه به نظر می رسید، اما اگر کت و شلوار و کفش ورزشی بپوشید، فرد دیگری می شوید. این فقط یک پیچ و تاب کوچک است که شخصیت شما را در یک وسیله نقلیه قرار می دهد و برای ما خوب کار کرده است."


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی لورنس ون دن آکر رنو مورفوز