رنو تاک: یک رویداد کاملاً دیجیتالی و کاملاً رنویی

لوکا دومیو، مدیرعامل گروه رنو و تیم برند رنو در چارچوب برنامه استراتژیک رنولوشن (Renaulution) دیدگاه خود را در مورد این برند به اشتراک گذاشتند.
رنو تاک: یک رویداد کاملاً دیجیتالی و کاملاً رنویی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۳ اخبار رنو

لوکا دومئو، مدیرعامل گروه رنو و تیم برند رنو در چارچوب برنامه استراتژیک رنولوشن (Renaulution) دیدگاه خود را در مورد این برند به اشتراک گذاشتند:

  • یک "موج جدید (Nouvelle Vague)" برای برند رنوی مدرن تر، سبزتر، فناوری محور و پایدار
  • آرم و سبک بصری جدید رنو
  • رویکرد محصول محور
  • یک استراتژی تجاری مبتنی بر ارزش

لوکا دومئو، مدیرعامل گروه رنو فرانسه

لوکا دومئو و تیم برند رنو دیدگاه این برند فرانسوی را در یک رویداد به نام رنو تاک به علاقمندان به اشتراک گذاشتند؛ در این چشم انداز، رنو به عنوان رهبر انتقال انرژی، در صف مقدم آخرین فن آوری و خدمات، به شیوه ای پایدارتر و مسئولیت پذیرتر فعالیت خواهد کرد.

موج نو (NOUVELLE VAGUE) : حمل و نقل برقی، فنی و پایدار

رنو که یک برند محبوب و قدیمی در دنیای خودورسازی است، در حال ورود به دوره جدیدی است زیرا موجی از مدرنیته را به صنعت خودروی اروپا وارد می کند.

"Nouvelle Vague" با مهندسی وسایل نقلیه هوشمند، با ارائه راه حل های حرکتی پایدارتر، رنو را به برندی متمرکز در فناوری، خدمات و انرژی پاک تبدیل خواهد کرد. این رویکرد با DNA این برند تجاری، به عنوان شرکتی مطابقت دارد که در طول قرن بیستم با تغییر زمان روبرو شده و وسایل نقلیه نوآورانه و عمیقاً مدرنی را در هر مرحله از مسیر طراحی می کند. در سال 2021، بیش از هر زمان دیگر، رنو تلاش می کند تا انتظارات بازار را از راه حل های حمل و نقل مسئولانه، بدون کربن، ایمن و مقیاس پذیر مطابق با نیازهای مشتری برآورده سازد.

در طول رنو تاک شماره 1، لوکا دومئو جهت اصلی این برند را در قلب طرح Renaulution  بدین صورت بیان کرد:

برند رنو به عنوان رهبر صنعت انتقال انرژی، از سال 2030 سبزترین برند در اروپا خواهد بود و از هر 10 خودرو فروخته شده 9 دستگاه برقی است.

برند رنو در خط مقدم فناوری و خدمات، آینده حمل و نقل شهری را اساساً از طریق " Software République" شکل می دهد. بیش از 2000 مهندس از 5 شرکت پیشرو در صنعت، تخصص مشترک خود را در زمینه امنیت سایبری، هوش مصنوعی، پردازش داده ها، نرم افزار و میکروالکترونیک به منظور ارائه راه حل های کلیدی حمل و نقل برای شهرها و جوامع به ارمغان می آورند.

  • Renault Re-Factory - اولین قطب اقتصاد دایره ای اروپا - حرکت به سمت یک مدل پایدار و مسئولانه را نشان می دهد، هر ساله حداکثر 120،000 وسیله نقلیه (شامل خودروهای برقی) بازیافت می شوند. تقریباً 80٪ از مواد بازیافتی استراتژیک، در باتری های جدید مجدداً استفاده خواهد شد. با توجه به درصد مواد بازیافتی در خودروهای جدید، رنو تا سال 2030 به بهترین تولید کننده خودرو در جهان تبدیل خواهد شد.
  • رنو شعار  ماشین برای زندگی (voitures à vivre)  خود را به بخشهای بالایی می برد: هفت مدل تا سال 2025 در سگمنت های C و D عرضه می شود که همگی برقی هستند. آرکانا آغاز این مسیر تجاری است. نسل بعدی رنو مگان E-Tech برقی، وسیله نقلیه ای که نمایانگر آینده اتومبیل های متصل و تمام برقی است، نیز قرار است در آینده بسیار نزدیک عرضه شود. سرانجام، پیشرفت های مداوم در فن آوری E-TECH هیبریدی نیز باعث می شود که خودرو های آتی بهترین تجربه در بهره وری و سرگرمی در رانندگی را داشته باشند.

عصر جدید، آرم جدید

برند رنو در طول تاریخ خود، بارها در هویت بصری خود تغییراتی ایجاد کرده است. اما یک چیز از سال 1925 بدون تغییر مانده است: الماس قابل شناسایی رنو، نماد واقعی این برند.

آخرین تغییر در سال 1992 ایجاد شد و اگرچه در سال 2015 نیز دوباره روی آن کار شد، اما به تدریج کمی قدیمی می شد. از آنجا که این برند ریشه عمیق در یک بازار بین المللی مدرن دارد، جایی که بیان آن در حوزه های مختلف احساس می شود، آرمی که اخیرا رونمایی شده، مدرن تر و پرجنب و جوش تر است و یک هدف اصلی را در اختیار شما قرار می دهد: نشان دادن برند رنو به عنوان برندی ساخته شده، بر اساس ارزشهای مردم محور. یک طرح ساده، نه با تایپوگرام و نه با امضای برند، آرم یک شکل باز است ، بنابراین باز بودن و شفافیت برند تجاری را منعکس می کند.

لوگوی جدید با مشاوران Landor & Fitch طراحی شده است و از سال آینده روی کلیه وسایل نقلیه با نام تجاری رنو و در سراسر شبکه رنو به مرحله اجرا در می آید. تا سال 2024، طیف وسیعی از رنو دارای نشان جدید خواهد بود.

ژیل ویدال، مدیر طراحی برند رنو، از تصویری از این آرم رونمایی کرد که در پشت Megane E-TECH Electric جدید، قرار است در سال 2022 به بازار عرضه گردد.

ژیل ویدال همچنین دو تصویر داخلی را ارائه داد که یک تجربه پردازشی مجدد و پیشرفته را نشان می دهد، از جمله:

  • سیستم های با تکنولوژی پیشرفته و صفحه های نمایشی
  • فضای بیشتر با محفظه های ذخیره سازی بیشتر برای راحتی بیشتر
  • خطوط، فضاها و موادی که از دوران جدیدی تجسم می یابند، دوباره طراحی شده اند.

بیان کاملاً جدید

طبق گفته آرنود بلونی، جانشین بازاریابی جهانی برای برند رنو ، "Nouvelle Vague" نیز در تبلیغات تجاری منعکس شده است. آنها با یک لبه خلاقانه و مدرن، از مارک های برجسته ترین یادگاری ها استفاده می کنند.

هویت این برند جدید یکی از ویژگی های اساسی کمپین های تبلیغاتی و ارتباطی رنو است. ماه آینده در وب سایت های برند مستقر خواهد شد.

محصولات هیبریدی E-Tech برند رنو

برند رنو با بیش از 10 سال تجربه و تقریباً 400000 وسیله نقلیه فروخته شده تاکنون، پیشرو در بازار خودروهای برقی اروپا است. برند رنو با افزایش تخصص خود در زمینه وسایل نقلیه کاملاً برقی، محدوده خودروهای برقی خود را با نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی وسایل نقلیه اصلی بازار گسترش داده است. با داشتن بیش از 150 حق ثبت اختراع به نام خود و استفاده از تجارب تجاری در فرمول 1 ، فناوری ترکیبی E-TECH همانقدر بی نظیر است که مدولار می باشد. هم در هیبریدی و هم در پلاگین هیبرید ، بهترین عملکرد را در بهره وری انرژی و لذت رانندگی فراهم می کند و در عین حال انتشار CO2 و مصرف سوخت را کاهش می دهد.

در سال 2020 این فناوری انقلابی ارائه شده در سه خودرو اصلی این برند به عنوان راهی برای ایجاد تجربه استفاده از خودروهای برقی برای همه همراه شد:

در سال 2021 ، با عرضه رنو آرکانا ، رنو کپچر E-TECH هیبرید و رنو مگان سدان E-TECH پلاگین هیبریدی، برند رنو اکنون دارای شش خودروی برقی هیبریدی و پلاگین هیبریدی E-TECH است.
 
ژیل لو بورین، نایب رئیس اجرایی مهندسی گروه رنو، تاکید کردکه این برند با گسترش دامنه فناوری هیبریدی E-TECH خود، به نسل های آتی در حال آماده سازی برای آینده است.

کلاس های بالاتر  به خصوص بخش C-SUV ها شاهد ورود یک موتور کاملاً جدید 1.2 لیتری سه سیلندر همراه با یک موتور برقی با قدرت 200 اسب بخاری در حالت هیبریدی در سال 2022 و 280 اسب بخار پلاگین هیبرید 4 چرخ متحرک در سال 2024 خواهد بود.

رنو آرکانا کاملاً جدید: اسپورت ، هیبرید و جادار

طراحی بی نظیر و کاملاً هیبریدی آرکانا باعث زلزله ای در بازار و جایگاه آن به عنوان یک رقیب بین المللی بخش C می شود. این خودرو اولین شاسی بلند کوپه از یک تولید کننده است که لذت رانندگی، راحتی و جادار بودن را با هم به ارمغان می آورد.

شخصیت قوی و سبک متمایز آن با یک موتور کاملاً هیبریدی همراه شده و باعث شده است که این خودرو شبیه هیچ وسیله نقلیه دیگری نباشد:

  • رنو آرکانای کاملا جدید از یک طرف از موتورهای TCe 140 و TCe 160 با میکرو هیبریداسیون 12 ولت بهره می برد که مترادف بهره وری سوخت، انعطاف پذیری و لذت رانندگی است.
  • از طرف دیگر، موتور هیبریدی E-TECH  با قدرت 145 اسب بخار که می تواند در حالت تمام الکتریکی تا 80٪ از زمان در جاده های شهر کار کند و در مقایسه با موتور بنزینی در چرخه شهری 40٪ صرفه جویی در مصرف سوخت را به دست می آورد.

این محصول گروه رنو با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و تاکنون بیش از 6000 سفارش اروپایی در ماه مه دریافت  کرده است.

رنو کانگو کاملاً جدید: زیبا و جادار

رنو Kangoo از زمانی که برای اولین بار در سال 1997 راه اندازی شد تبدیل به یک نماد واقعی شده است رنو کانگو کاملا جدید ظرافت، فضا و فناوری را در خود جای داده است. با توجه به طراحی قوی و در عین حال کارآمد، این فضای مختلف با داشتن سه صندلی کاملاً بزرگ در عقب و بیش از 49 لیتر فضای ذخیره سازی قابل دسترسی، بهترین فضای ممکن را ارائه می دهد. صندوق عقب سخاوتمندانه آن از 775 لیتر تا 3500 لیتر فضای ذخیره سازی دارد. چهارده سیستم استاندارد جدید همیار راننده، برای ایمنی مطلوب در تجهیزات استاندارد آن نیز گنجانده شده است.

رنو کانگو کاملا جدید در دو مدل 5 و 7 نفره در دسترس خواهد بود.

این خودرو که در سال 2022 به بازار خواهد آمد در مدل کاملاً برقی E-TECH نیز در دسترس خواهد بود.

ارزش در جایگاه اول

فابریشه کومبولیو ، نایب رئیس ارشد، فروش و عملکرد برند رنو ، اولویت های تجاری آن را اینگونه عنوان می کند:

  • حرکت "سبز" ، به عنوان وسیله ای برای افزایش خودروهای برقی و پیشبرد پیشرانه هاE-TECH: در اروپا، 25٪ از فروش رنو خودروهای برقی و 30٪ از فروش رنو کلیو در فرانسه در حال حاضر مدل هیبریدی آن است.
  • محصولات: تسریع در نوسازی خط تولید، چه در اروپا و چه در خارج از فرانسه، با به دست آوردن سهم بازار در کلاس خودروهای سگمنت C که شروع آن با رنو آرکانا جدید است.
  • ارزش را دنبال کنید، حجم فروش ایجاد خواهد شد: با تمرکز بر کیفیت فروش و موقعیت قیمت گذاری؛ به عنوان مثال، گردش مالی آرکانا در هر واحد بیش از 30000 یورو است، در مقایسه با میانگین تولید 15000 یورو.

برند رنو با افتخار به ریشه های فرانسوی خود، همچنین یک برند بین المللی است. مدل به مدل، بازار به بازار، برند رنو مدل تجاری خود را اصلاح کرده است. هدف نهایی از این اقدام افزایش سودآوری وسایل نقلیه برند، ضمن آماده سازی نسلی از محصولات جدید برای تسخیر بازارهای جدید است.

برند رنو در سطح بین المللی در حالی که سطح ریسک را تحت کنترل داشته است، با حضور محلی قدرتمند در کشورهایی مانند برزیل، روسیه، ترکیه و هند - در بازارهای تاریخی با پتانسیل بالا سرمایه گذاری کرده است.

در اروپا، رنو همچنان به بازارهای اصلی خود یعنی فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و انگلیس - با دامنه قابل مشاهده تر و نقشه راه مشخص اعتماد می کند: استفاده از اهرم E-TECH برای تقویت رهبری حمل و نقل برقی و تقویت تلاش برای سهم بازار را برای هر دو بخش C و وسایل نقلیه تجاری را افزایش خواهد داد.

رنو با سوار شدن بر قله "Nouvelle Vague" عملکرد بهتر و سریعتری دارد. برند رنو در حال حرکت به جلو است.

 


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو آرکانا رنو کانگو رنولوشن