رنو آرکانا با پیشرانه e-tech به بازار اروپا عرضه می شود

رنو آرکانای جدید، راحت و جادار، اسپرت و راحت، اولین SUV کوپه از یک خودروساز قدیمی و معتبر است که دی ان ای ۱۰۰ درصد هیبریدی خود را به نمایش می گذارد.
رنو آرکانا با پیشرانه e-tech به بازار اروپا عرضه می شود
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵ اخبار رنو

رنو آرکانا تعادلی فوق العاده میان وقار خودروهای سدان و استحکام خودروهای SUV است. رنو این خودرو را برای برآورده کردن انتظارات و کارکردهای مختلف از یک خودرو مانند سواری در شهر، خارج از شهر و مسافرت‌های طولانی طراحی و در مرحله تولید قرار داده است.

از زمان رونمایی این خورو برای بازار خودروی قاره سبز، بیش از 10 هزار مشتری شانس داشتن آن را داشته اند.

رنو آرکانای جدید با ارائه پیشنهادی جدید که فراتر از پارادوکس هاست، کلاس سنتی خودروها را به لرزه درآورده است. رنو آرکانای جدید، راحت و جادار، اسپرت و راحت، اولین SUV کوپه از یک خودروساز قدیمی و معتبر است که دی ان ای 100 درصد هیبریدی خود را به نمایش می گذارد. این محصول رنو پر از احساسات، با آخرین فناوری ها و بهره وری انرژی برای انتشار کمتر دی اکسید کرین، تمام گرینه های یک خودروی مدرن و کارآمد را در بر دارد. رنو آرکانا جدید، حتی با داشتن موتورهای کاملاً الکتریکی ، 100٪ هیبریدی است و هم اکنون با سیستم جدید هیبریدی E-TECH 145 در دسترس است. موتور جدید بنزینی 1.3 TCe 160 با 12 ولت میکرو هیبریدی یکی دیگر از موارد جدید اضافه شده به مجموعه پیشرانه ها است.

رنو آرکانا جدید که مارس گذشته در اروپا عرضه شد، هم اکنون با موتور هیبریدی E-TECH 145 در دسترس است که دارای مسئولیت پذیری، مصرف اندک سوخت و اطمینان بیشتر از لذت رانندگی است.

این محصول شرکت خودروسازی رنو فرانسه با این راه حل "کامل هیبریدی" مجهز به باتری 1.2 کیلووات ساعت 230 ولت، تمام مزایای یک خودروی برقی را بدون نیاز به اتصال به برق را فراهم کرده است.

این خودرو به عنوان یک شاسی بلند کوپه بدون این که هیچ گونه سازشی در طراحی، فضا و فناوری موجود داشته باشید، می تواند تا 80٪ از زمان رانندگی در شهر را در حالت کاملاً الکتریکی ارائه دهد، به ویژه اینکه راننده می تواند از سکوت، راحتی و کارآمدی آن اطمنیان داشته باشد. بسته به شرایط استفاده، برد رنو آرکانا در حالت کاملا برقی تا 3 کیلومتر است.

به لطف فناوری انقلابی E-TECH رنو، که مستقیماً از فرمول 1 الهام گرفته شده است و به لطف تمام نوآوری های انجام شده در آیرودینامیک خودرو - به ویژه SCx 0.72 که 25٪ کارآمدتر از یک SUV سنتی است،  رنو آرکانا جدید، مجهز به پیشرانه E -TECH هیبرید فقط 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می کند و 108 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می کند.

رنو آرکانای قدرتمند زیست پذیری را فدای کارایی نمی کند. این خودرو که در کلاس خودروهای سگمنت C  دسته بندی می شود، با 4.57 متر طول به عنوان یک SUV کوپه سیستم هیبریدی E-TECH خود را در محور عقب قرار داده است. جمع و جور بودن آن به مهندسین رنو امکان می دهد فضای داخلی مشابه نسخه های موتور احتراقی را برای آن ارائه دهند.

همچنین قرار است که نسخه اسپرت RS Line رنو آرکانا جدید نیز با شیفتر الکترونیکی به صورت استاندارد عرضه می شود.

علاوه بر موتور هیبریدی E-TECH 145 ، رنو آرکانا جدید با پیشرانه TCe بنزینی 1.3 لیتری همراه با سیستم میکرو هیبریدی 12 ولت ارائه می شود که مترادف با اقتصادی بودن، انعطاف پذیری و لذت رانندگی است.

بعد از نسخه TCe 140 که از ماه مارس در دسترس است، دومین رنج قدرتمندتر هیبریدی بنزینی وارد بازار شد. در این نسخه جدید، موتور 1.3 لیتری 160 اسب بخار، قدرت تولید می کند و مصرف آن فقط 5.7 لیتر در 100 کیلومتر برای 130 گرم CO2 در هر کیلومتر است.

سهم این فناوری میکرو هیبریدی 12 ولت کاملا مشخص است، زیرا متوسط مصرف سوخت را تا 8٪ کاهش می دهد، در حالی که انتشار  دی اکسید کربن نیز 8.5 درصد کم می شود.

رنو آرکانا همچنین ویژگی جدید دیگری را که در تمام موتورهای TCe 140 و 160 موجود است ، عملکرد Sailing Stop معرفی می کند. این عملکرد می تواند توسط مشتری از طریق Multi-Sense (حالت من یا حالت اکو) فعال یا غیرفعال شود و به لطف چرخش آزاد خودرو در مراحل کاهش سرعت بین 30 تا 140 کیلومتر در ساعت، انتشار CO2 را تا 4 گرم دیگر هم کاهش می دهد .

موفقیت تجاری رنو آرکانا

رنو آرکانا جدید از زمان راه اندازی در مارس 2021 یک پیشنهاد منحصر به فرد در بخش  شاسی بلند کوپه بوده است و تا به امروز بیش از 10 هزار مشتری در اروپا آن را خریداری کرده اند.

رنو آرکانای جدید تجسم کاملی از تجدید حیات و مدرنیته برای تسخیر بخش خودروهای کلاسC  است. این نوع جدیدی از "اتومبیل برای زندگی" است که به لطف فناوری کارآمد و مقرون به صرفه E-TECH حمل و نقل برقی را برای همه فراهم می کند.

برخی از سیستم های ADAS که تا به امروز به کار گرفته شده اند عبارتند از: کروز کنترل انطباق پذیر که در آن سرعت مطابق با وضعیت ترافیکی جاده توسط کامیپوتر خودرو کم یا زیاد می شود. همچنین کنترل روشنایی انطباق پذیر همانند چرخش نور در پیچ ها، سیستم ترمز ضد قفل چرخها (ABS)،  پارک خودکار خودرو، سیستم ناوبری خودرو به کمک GPS، سیستم دید در شب، شناسایی نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف، شناسایی خواب آلودگی راننده، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم دستیار ترمز اضطراری، کنترل شیب و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک از دیگر موارد سیستم های ADAS هستند.

این فن آوری های کمک رانندگی در هر شرایط آب و هوایی، در روز یا شب، هنگام سبقت گرفتن یا تغییر مسیر، در شهر یا هنگام پارک، همه به نفع ایمنی بیشتر خودرو و سرنشینان آن عمل می کنند. این فناوری ها به آرامش خاطر بیشتر و خطر کمتر منجر می شود خواه شما در وسیله نقلیه به عنوان راننده یا مسافر باشید یا در خارج به عنوان عابر پیاده یا مسافر یک وسیله نقلیه دیگر، حضور داشته باشید.

بنابراین رنو آرکانا با توجه به معیارهای Euro NCAP ، ایمنی فعال و غیرفعال را در بالاترین سطح تضمین می کند. این رتبه بندی 5 ستاره نشان دهنده تخصص رنو در این زمینه و تعهد آن در ارائه وسایل نقلیه نوآورانه، قابل اعتماد و ایمن تر است.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو آرکانا Renault ARKANA موتور هیبریدی